Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 10. februar 2011 #1 Del Skrevet 10. februar 2011 For noen uker tilbake la jeg ut et brev jeg hadde skrevet i forkant til keisersnitt samtale. Vet ikke om noen husker det. Jeg lovet iallefall å komme med oppdateringer. Jeg var først til samtale hos jordmor. Her gikk vi gjennom brevet jeg hadde sendt henne i forkant. Hun fortalte meg også ulempene og fordelene med både keisersnitt og fødsel. Hun forsto uansett at dette var noe jeg hadde satt meg inn i og som jeg hadde mye kunnskap om. Etter en times samtale, ble vi enige om at hun satt meg opp til samtale hos overlege, ettersom det er han som bestemmer hvem som får keisersnitt. Enda noen uker med mye tanker og redsel gikk.. og endelig var jeg til samtale idag. Etter en nærmest søvnløs natt med mange dobesøk og oppkast pga. nervøsitet i dag morges fikk vi kommet oss til sykehuset. Jeg hadde på forhånd hørt at dette var en nokså streng lege når det kom til keisersnitt pga. fødselsangst.. og SUS er jo ikke akuratt kjent for å "dele ut" keisersnitt.... Noe som selvfølgelig er postivt også da. Samtalen gikk kjempe bra. Han mente selvfølgelig at jeg burde velge fødsel og at det ville være best for meg og barnet osv. Samtidig forsto han veldig mine tanker og at angst ikke er noe å spøke med. Ettersom jeg har hatt keisersnitt tidligere, så ville han ikke tvinge meg gjennom noen fødsel. Han fortalte at dette også hadde mye med at det var større risiko for hastekeiersnitt hos pas. med tidligere keisersnitt, tror det var 30% større sjangse. Han sa også klart fra at om at dersom jeg hadde vært en førstegangsfødende - så hadde han nektet meg keisersnitt. Dette er jo litt skremmende for de som har fødselsangst som meg, men som aldri har født før.. Min frykt var jo å måtte kjempe med klør for å overbevise dem om at fødsel for MEG er det rette.. så jeg syns synd i disse mødrene som må gjennom dette og får et nei =/ Det ble foretatt en ultralyd med vekstestimering og for å sjekke leie. Lillegull i magen hadde +8% og låg i seteleie.. typisk Det var jo nettopp derfor jeg fikk keisersnitt sist, pga. seteleie. Nå er jeg jo bare 26 uker, så den kan jo snu seg fortsatt. For meg gjør det jo ikke noe om den sitter i leie med tanke på keisersnittet, men snuppa hadde hoftefeil pga. dette, så vil helst slippe den frejkas puta igjen. Vel, tilbake til samtalen... Vi avsluttet med at jeg ble lovet keisersnitt, det ble diktert inn og lagt notat av det. Men han ville at jeg skulle komme inn i uke 37 for å måle str på baby og alt. Og jeg måtte love å tenke godt igjennom informasjonen jeg hadde fått, slik at han helst ønsket at jeg hadde ombestemt meg til den kontrollen. Blir det prematur fødsel som evt. er langtkommet (gud forby), så får jeg ikke keisersnitt.. Meeeeen, jeg har nå altså blitt lovet keisersnitt 1 uke før termin... Dato skal komme i posten etterhvert. Jeg er OVERlykkelig!!!! Nå kan jeg senke skuldrene og slippe å bekymre meg hver dag! Nå håper jeg marerittene gir seg og at jeg virkelig kan NYTE svangerskapet. Jeg føler meg utrolig lettet og det føltes godt å bli hørt på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142893986-endelig-etter-mange-uker-med-t%C3%A5rer-vonde-tanker-og-mareritt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 10. februar 2011 #2 Del Skrevet 10. februar 2011 Det hørtes godt ut at Torbjørn Eggebø endelig kan lytte til di fødende ) Mulig jeg har en finger med i det spillet, etter at 4. mann hos meg ble tatt med hastekeisersnitt i jan. for år siden. Den fødselshitorien egner seg ikke for dine ører, men da måtte han komme opp på barsel personilg dagen etterpå og beklage at fødselen min hadde blitt som den ble. Jeg sendte også klagebrev til fylkeslegen og ba om at dette ikke skulle skje igjen og at di måtte begynne og lytte til den gravide kvinnen. Ønsker deg Lykke til jeg ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142893986-endelig-etter-mange-uker-med-t%C3%A5rer-vonde-tanker-og-mareritt/#findComment-142894330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*smula* Skrevet 10. februar 2011 #3 Del Skrevet 10. februar 2011 Eggebø er en helt fantastisk lege. Han hjalp meg gjennom fødselen slik at min lille pike kom raskt til verden. Heldigvis slapp jeg keisersnitt, en annen lege ville nok kanskje valgt keisersnitt i situasjonen vi var i, men Eggebø valgte en annen løsning, og jeg er veldig fornøyd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142893986-endelig-etter-mange-uker-med-t%C3%A5rer-vonde-tanker-og-mareritt/#findComment-142894382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 10. februar 2011 #4 Del Skrevet 10. februar 2011 Det var ikke negativt ment i den forstand, men jeg syns di kan lytte litt mer til den fødende ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142893986-endelig-etter-mange-uker-med-t%C3%A5rer-vonde-tanker-og-mareritt/#findComment-142894420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå