Gå til innhold

svakere test i uke 9- noe galt???

Anbefalte innlegg

Jeg var så dum å teste i dag, hadde et par billigtester liggende igjen.. Begge viste svakere på test linjen enn på sjekk linja.. Kjente jeg ble super nervøs. I følge tall på nettet trodde jeg hcg nivåene skulle ligge på topp nå.. Har to sa bak meg fra i høst, og er virkelig nervøs denne gangen. Var på ul i uke 7, alt så bra ut da og hjertet dunket.. Men er likevel super nervøs nå..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142893932-svakere-test-i-uke-9-noe-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er som å lese et innlegg jeg kunne skrevet selv for ca 19 uker siden. Jeg tok billigstrimmler i uke 7 som var mye blekere. Ble helt fra meg. Og bestlite meg ul privat. Leste så på nettet at man kan ha for høye hcg nivåer slik at testene ikke klarer snappe det opp og heller viser svake streker. Hvis man tar urinen og blander i litt vann, noe jeg også prøvde pleier testene å bli sterke igjen. Om du ikke har hatt noen blødning eller noe, så er jeg ganske sikker på at det er bare det som har skjedd. Digital med ukeindikator er ikke noe vits i å ta, for den viser bare 3+ på det meste.

Selv lovte jeg meg selv å ikke ta flere billigstrimmler etter denne hendelsen. Er nå i uke 24 og kjenner masse liv og røre fra lillejenta hver dag <3

Gjest JuniJenta 2010 + ?

Hei! Tror heller ikke du har grunn til bekymring! Det hun over her snakker om heter The Prozone Effect, og det intreffer når urinen har for høy konsentrasjon av hcg, slik at testen blir negativ/svak positiv. Prøv å vanne ut urinen med vann/ ionisk vann neste gang, 50/50. Da blir nok testen klart positiv.

Står mer om det her:

.In cases where very high levels of HCG are present (>500,000mlU/ml)

a false negative result can occur due to a “Prozone” effect. If

pregnancy is still suspected, simply dilute specimen 1:1 with

deionized water and retest.

Her er www-adr: http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Uk/uk.local.southwest.adverts/2008-04/msg00000.html

Fortsett å nyt graviditeten du:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...