Nea og juniors mamma Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Junior er to uker og jeg må innrømme at han sitter fra tid til annen i Baby bjørns vippestol på nederste innstilling. Der ligger han like "flatt" som i bilsetet sitt, men allikevel er det IKKE anbefalt å ha dem i vippestol?? Forstår ikke logikken i dette, kanskje noen kloke der ute som gjør?
Puppen og lillemor Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 logikken er vel at de ikke skal sitte i hverken bilsete eller vippestol i lange perioder om gangen.. en liten stund nå og da er selvfølgelig ok, men alt med måte.. fikk også beskjed av fysioterapeut at noe av problemet med vippestol er at barnet blir mindre aktivt enn om det ligger på gulvet på en matte.. kan forsinke den motoriske utviklingen
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Det har vel med å gjøre at bilstol er noe man MÅ bruke, pga trafikksikkerhet, mens vippestol strengt tatt ikke er nødvendig for den lille..? Uansett tror jeg ikke det er noe problem med korte stunder i vippestolen, bare man er bevisst og ikke overdriver (og spesielt siden babybjørnen blir ganske liggende på det nederste hakket) At bilstol er skadelig for den nyfødtes rygg er imidlertid en myte; http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article249059.ece?service=tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå