Gå til innhold

Hva er egentlig forskjell på Teutonia Team Alu S4, cosmo og alu s6?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Team alu 4 er ihvertfall en tvillingvogn.

Cosmo er en vanlig vogn med 2 små hjul foran, mener det er den som passer veldig godt hvis du er høy. Håndtaket er veldig høyt.

Alu s6 har jeg ikke hørt om.

Ser ikke på hjemmesiden deres heller at det er noe som heter alu S6..

Teutonia.com

Annonse

vi så på en 2009 mod team alu s4 mot 2010 team cosmo. i utgpkt var det ingen umiddelbare synlige forskjeller, men da vi begynte å sammenligne mer nøye så oppdaget vi to ting:

1) team alu s4 har "runde rør", dvs håndtakrørene, selve rammen på en måte, mens team cosmo hadde flatere rør, oval omtrent.

rent praktisk spiller det neppe noen rolle.

2) team cosmo hadde framhjulfestene noe mer inn under seg enn team alu s4, regner med at det kanskje kan gjøre vogna noen cm mindre når den er lagt sammen.

begge har håndbrems, låsbare framhjul, god plass etc. og joda, fargene på vognene var selvfølgelig forskjellig, men det dreit vi i. begge kjennes like stødig ut å trille.

Vi valgte team alu s4, fordi vi da kom unna med 6000 for ny vogn, heller enn 10000. med andre ord ikke noen forskjeller som vi mente var verdt 4000. at den vi kjøpte var en 2009-modell betydde ikke noe - man må jo ikke alltid ha den nyeste modellen.

alu 6 kjenner jeg ikke til.

Lykke til med valget ditt :)

vi så på en 2009 mod team alu s4 mot 2010 team cosmo. i utgpkt var det ingen umiddelbare synlige forskjeller, men da vi begynte å sammenligne mer nøye så oppdaget vi to ting:

1) team alu s4 har "runde rør", dvs håndtakrørene, selve rammen på en måte, mens team cosmo hadde flatere rør, oval omtrent.

rent praktisk spiller det neppe noen rolle.

2) team cosmo hadde framhjulfestene noe mer inn under seg enn team alu s4, regner med at det kanskje kan gjøre vogna noen cm mindre når den er lagt sammen.

begge har håndbrems, låsbare framhjul, god plass etc. og joda, fargene på vognene var selvfølgelig forskjellig, men det dreit vi i. begge kjennes like stødig ut å trille.

Vi valgte team alu s4, fordi vi da kom unna med 6000 for ny vogn, heller enn 10000. med andre ord ikke noen forskjeller som vi mente var verdt 4000. at den vi kjøpte var en 2009-modell betydde ikke noe - man må jo ikke alltid ha den nyeste modellen.

alu 6 kjenner jeg ikke til.

Lykke til med valget ditt :)

Takk! :) Tenkte å kjøpe brukt, så blir nok billigere uansett da.

Var det ikke forskjell på vekta da?

Og på Finn ser jeg ingen som ser ut til å ha håndbrems... Det må da være ganske nyttig!?

S4 ca 19.9 kg (sportsvogn, hjul, muligens bager også)

Team cosmo 17.9 kg (sportsvogn, mulig samme som over)

Se omtale her

http://www.barnevognguiden.no/teutonia/teutonia-team-cosmo.html

Men den 2009modellen av s4'n var ikke avbildet, men den har altså brems :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...