Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Det er helt utrolig. Jeg hadde ingen store cravings mens jeg gikk gravid, men nå etter fødselen kommer kicket! Hver eneste dag må jeg ha minst én sjokolade, gjerne flere. Hvis jeg ikke har spist noe før kvelden blir jeg gående og romstere i skap og skuffer - for kanskje det ligger en liten, gjenglemt sjokoladebit der! Føler meg skikkelig fæl, nå er jo en tid hvor jeg skal leve sunt og sakte men sikkert gå av meg gravidvekta, men det ser dårlig ut om det fortsetter sånn Flere som opplever kick på noe nå etter fødselen?
<3guttemamma<3 Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Det varmet mitt hjerte at det er flere som har dette problemet.. Var såå sunn når jeg gikk gravid, spiste nesten ikke snop. Men når jeg begynte å amme tok det heeelt av!! Jeg spiser sjokolade hver eneste dag:(( Har jo dårlig samvittighet overfor den lille, men jeg klarer altså ikke å styre meg.. Han er nå 6 måneder, og jeg har spist sjokolade hver dag i 6 måneder. Hver eneste dag!! Håper det gir seg litt når jeg begynner å trappe litt ned på amminga nå. For det er nesten litt skummelt så mye sjokolade jeg spiser:)
:) ! Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Åå det var godt å lese dette innlegget. Jeg har å spist sjokolade så si hver eneste dag i 6 mnd. (Sønnen min er 6 mnd). Jeg bare MÅ ha det! Og jeg spiser ikke bare en liten sjokolade, jeg kan godt spise opp en hel 200g sjokoladeplate om kvelden Jeg var også veldig "sunn" når jeg gikk gravid, men dette kom med en gang amminga var igang. Håper det ikke fortsetter når jeg trapper ned og med tiden slutter å amme! Da triller jeg nok tilslutt...
littlefairy Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Haha, her har jeg akkurat hivd innpå et stoort glass sjokolade milkshake og en peanøttkubbe :D nam nam, klarer ikke la være!!!! nå måtte jeg tilogmed forte meg å spise det før samboern kommer hjem, fordi jeg rett og slett blir flau over at jeg spiser sjokolade hver eneste dag!!!! og er konstant sulten..... måå ha noe hele tiden..... dårlig samvittighet? jepp.....
Eliida Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Hi hi hi - godt at det er flere! Her går det i minimum 1 plate kokesjokolade om dagen!! Pluss fløteis (tress, den med vanilje, jordbær og sjokoladesmak) som jeg også bare MÅ ha.. Husker fra sist jeg ammet at det var på samme viset. Og jeg som aldri likte kokesjokoade før jeg ammet første jenta mi! Nå elsker jeg det. Jenta mi er nå 7mnd og håper jeg klarer å styre meg når ammingen er over. Jeg har likevel klart å ta av meg noen gravidkilo, men kunne gått ned mye mer uten all denne sjokoladespisingen... Ha en fin kveld og nyt sjokoladen :-))
J -76 Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Signerer her ja. Jeg spiser en stor melkesjokolade hver dag, er helt avhengig. Stresser ikke så mye rundt det, ammer jo som en helt om dagen og spiser relativt sunt sånn ellers,
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Vil ikke ha sjokolade jeg, men muggost derimot! Helt HEKTA! hehe
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 Godt vi er flere som er fysene på godis, hehehe.. Jeg var det i svangerskapet også da, gikk opp 35kg, men nå er de av alle sammen, uansett hvor mye godis jeg fortsatt spiser. Må være ammingen som har skylden her, hehehe... artig å høre at du romsterer rundt i skapene for å være heeelt sikker på at det ikke er noe der, for jeg gjør akkurat det samme:P
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Hihi, så bra å se at tråden vokser! Unner vel egentlig ingen å få dilla på sjokolade, for det er litt fælt, trass i at det er veldig godt... Men når man først skal få det er det godt at vi er flere i samme båt! Mener jeg leste et sted at man får større søthunger i ammetiden, men vet ikke hvor sant det er?? Her stemmer det i alle fall
romsa Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Jeg har spist mer sjokolade de siste 11 ukene (etter at baby ble født) enn jeg har gjort HELE MITT LIV før han kom, inkludert graviditeten... Det er helt sinnsvakt! Godt å høre at man deler båt med flere, for dette tar virkelig helt av.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Haha ja der sa du det romsa!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 godt det kke bare er meg. spste masse sjokolade i gravditeten også, la på meg 14-15 kilo så ikke så gale, har 2 kilo igjen fra før jeg ble gravid med nr 2 men ca 10 kilo fra jeg ble gravid med nr 1 så tanken slår meg hver dag hvor mye jeg kunne gått ned uten all den sjokoladen og snopet. Prøver også å gjemme meg for sambo fordi jeg får bare høre at jeg har ingen rett til å klage over at jeg ikke kommer meg ned i de kiloen jeg vil når jeg spiser snop hver dag. men jeg bare mååå ha
Baby Bliss Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Sjokolaaaaade....! Mmmmmmmmmmmmm!!!! ;P
mammasgull Skrevet 10. februar 2011 #14 Skrevet 10. februar 2011 Og jeg som ikke ammer, men MÅ ha sjokolade hver dag! Og her går det i troika, troika troika, og troika, og er jeg tom, ber jeg mannen, eller naboen om å kjøpe troika......
enits40 Skrevet 10. februar 2011 #15 Skrevet 10. februar 2011 Her og!!! Spiser det nesten hver dag! Gjerne 200g. Huff! ;-)
Mellirs ♂ '10 Skrevet 10. februar 2011 #16 Skrevet 10. februar 2011 YEEES, endelig en forklaring på min enorme sjokoladehunger! Jeg har alltid vært veldig glad i sjokolade, men ikke på langt nær så mye som nå! Lager meg en porsjon sjokoladeglasur med 200 gram kokesjokolade (og smør, fløte og sirup! Hjelp!) hver eneste kveld jeg, de dagene jeg er flink så lager jeg "bare" halv porsjon. Sist fredag laget jeg og samboer en avtale, jeg skulle bare spise sjokolade på lørdagene og han bare drikke cola på lørdagene. Søndagskveld gikk den avtalen i vasken, jeg gadd ikke prøve å motstå sjokoladehungeren engang... Har heldigvis gått ned alt jeg la på meg under graviditeten. Og nå har jeg enda en unnskyldning for å spise mye sjokolade
nikita.nr4 Skrevet 10. februar 2011 #17 Skrevet 10. februar 2011 er rart å høre. for jeg og synes det var så rart at jeg plutselig fikk så lyst på sjokolade etter fødselen. godt å høre at det ikke bare er meg har nok lagt på meg pga det
pifi med tre nurk Skrevet 10. februar 2011 #18 Skrevet 10. februar 2011 Jeg oooooog! I går var jeg ute på butikken en tur på kvelden, og kjøpte tre små sjokolader, tanken var en til meg, en til sambo og spare en.. gjett hvem som spiste alle tre!!! Ikke rart lillegutt elsker pupp, det er jo sikkert sjokolademelk i puppene!
Eliida Skrevet 10. februar 2011 #19 Skrevet 10. februar 2011 Det hadde jeg ikke tenkt på, Pifi *datter&sønn* :-) Snuppa mi elsker også pupp og legger på seg som bare det, har gjort fra første dag. Det er jo selvfølgelig sjokolademelk hun får - ha ha ha.
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 11. februar 2011 #20 Skrevet 11. februar 2011 huff, jeg sliter med samme "problem". har aldri vært spesielt sjokkis-sugen, men nå spiser jeg alt jeg kommer over. til og med kokesjokoladen ryker til når jeg ikke har noe annet. jeg venter til sambo har lagt seg, for jeg er rett og slett flau over det! har gått ned gravidkiloene og vel så det (6 mnd baby), og i jula da jeg var syk (og ikke spiste sjokolade fordi jeg var hos svigers, så gikk jeg ned 2,5 kg!!!!!) haha! Jeg lurer litt på om problemet egentlig ligger i at vi ikke får i oss nok mat. man forbrenner jo omtrent 1000 ekstra kalorier ved å fullamme, og dette er jo ekstra kalorier som også må "inn". det klarer ikke jeg. matinntaket mitt er absolutt ikke 3000 kcal om dagen! men inkludert sjokkis er det nok det:)
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 11. februar 2011 #21 Skrevet 11. februar 2011 Kan hende du ahr et poeng, Mummy2be! Jeg spiser faktisk mindre nå enn da jeg var gravid. Jeg har rett og slett ikke tid til mat! Hvis jeg er heldig får jeg i meg frokost, og så spiser jeg ingenting før middag (hvis det blir middag i det hele tatt). Etter middag blir det ikke mer mat før morgenen etter (kanskje)... Så det høres ut som om jeg kanskje trenger mer mat jah... Men hva kan man gjøre når man ikke har tid? Hvis jeg legger fra meg lillegutt i mer enn 2 min så begynner han å hylskrike, og da har jeg ikke samvittighet til å la han ligge. Jammen godt man har sjokolade innimellom da Hehe...
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 11. februar 2011 #22 Skrevet 11. februar 2011 høres ut nøyaktig som meg og mine måltider. spiser et par skiver til frokost, og så er det middag når sambo kommer fra jobb i 4 tiden. vi spiser sunt, så det er ikke mye dritmat og vanvittige kaloribomber der, nei.. han spiser ikke kveldsmat før han legger seg, og da blir det liksom ikke til at jeg gjør det heller, selv om jeg sitter oppe et par timer lengre enn han. det er da suget kommer. her en dag åt jeg 200g mørk kokesjokolade! var så kvalm etterpå at eg følte mest for å spy:) har aldri spist så mye sjokolade på en gang før.. er blitt avhengig!
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 11. februar 2011 #23 Skrevet 11. februar 2011 Huff hehe.. Burde egentlig ikke le, men det er som å lese om meg selv! Har investert stort i julesjokolade på tilbud, og det går fort en pose hver kveld Men! I går bakte jeg lavkarbo brownies - og greit nok ,det smaker ikke heelt som brownies - men de er så mektige at jeg faktisk ikke orker mer enn en, maks to (lagde i muffinsformer). Og de er gooode, sukkerfrie og helt uten mel (som en lavkarboentusiast til vanlig er mel fandens verk hehe) Så nå har jeg et mini-håp om at jeg kanskje skal klare å bremse inn på godsakene etterhvert... Men kjenner jeg er litt skeptisk til å gi opp min elskede sjokolade og Vi får se!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. februar 2011 #24 Skrevet 11. februar 2011 huff ja, denne ammingen skaper et voooldsomt søtsug her hos meg også gitt, og i starten spiste jeg sjokkis hver eneste dag jeg også... Nå 4 mnd etter fødsel har jeg endelig klart å skjerpe meg litt, men jeg skal innrømme at Nugatti Max-inntaket nok har blitt en liten anelse større enn det vanligvis pleier å være, så da går kanskje vinninga litt opp i spinninga?!
NiT&miniputt Skrevet 11. februar 2011 #25 Skrevet 11. februar 2011 Signerer denne altså! Er skikkelig sjokoladesugen! Forsvinner ikke uansett hvor mye jeg spiser heller.. Mon tro om det er noe fett i sjokoladen som trengs for ammingen. Kanskje det kan være mulig å erstatte med sunnere kilde. Noen teorier på dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå