FruFrydmedtotette Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Har en nydelig sønn på 8 mnd,og har lagt merke til i det siste at de gangene han tisser når jeg skifter på han at tissen liksom blir litt "ballong" om dere skjønner? Har ikke noe erfaring med guttebabyer,så vet ikke om dette skjer med alle eller om det bare er gutten min som har trang forhud. Og om det er tilfelle,er det noe han kan vokse av seg? Eller vil det alltid være et problem? Vet en kamerat av meg har slitt med trang forhud hele livet,og hvis ikke han er flink å tøyer (som han selv kaller det) så blir han kjempesår. Er det omskjæring for gullet mitt som er i vente? vil jo ikke at han skal ha trøbbel i tårnet når han blir eldre...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Heisann! Eldstegutten vår på 3år og 4mnd har vært til flere kontroller pga. trang forhud. Han har for det første overflod av forhud, så han har en slik elefantsnabeltiss som de kaller det, hehe.. Den er også veldig trang, å det ble en slik ballong når han tisset før. Nå har det etterhvert blitt litt bedre av seg selv, å vi var på siste kontrollen for litt over en mnd siden, å da kom vi frem til at nå skal vi ikke til noe mere kontroller før det evt. oppstår noe problemer. Som for eks i puberteten osv. Han blir veldig fort rød og irritert på tuppen av tissen, å siden han har veldig mye forhud, så har vi fått beskjed om at det er veldig viktig at vi spruter en dusjstråle inn i hullet på forhuden slik at det blir skyllt regelmessig så det ikke lagrer seg så mye rusk der. På ett barn med ikke trang forhud, kommer det seg lettere ut selv, mens hos sønnen vår bla. så gjør det ikke det, å da blir det rødt og irritert. Bestill en time til legen du, slik at han får sett på det. Hvis det evt. IKKE blir bedre ettersom åra går, noe det i de fleste tilfeller blir, så blir de ikke omskjært:) De blir snittet i forhuden bare. Ett veldig enkelt og ukomplisert inngrep, men når det er på så små, så blir de såklart lagt i narkose. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå