Gå til innhold

MA, får ikke utskraping?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, nå er det ca en uke siden jeg begynte å blø. Skulle vært i uke 9, men det som er i magen er på størrelse med uke 6, og ikke noe bankende hjerte. Jeg skulle ønske legen bare sendte meg til utskraping for å få det ut, men han vil absolutt vente, og måle hcg...

Jeg blør litt fremdeles, men ikke så mye, så tror ikke det kommer ut mer. Blir gal av å vente, og vet ikke hva jeg venter på annet enn å bli gravid på nytt.

Fortsetter under...

I alle dager. Dette er da psykisk misshandling spør du meg. Kjenner meg litt igjen da jeg ble sendt hjem fra vanlig lege etter flere dagers blødninger og beskjed om å slappe av og at alt var helt sikkert i orden. Jeg kjente på kroppen at det ikke var det men legen ville ikke høre på meg. Ventet 2dager og dro på legevakt. Fikk da hendvisning videre til sykehuset.

Er det vanlig lege eller sykehuset du har vært i kontakt med? Jeg ville kontaktet sykehuset direkte hvis du ikke har det.

Hva begrunnet legen med at en skulle måle hcg når dere ser at det har vært en MA? Utifra meg hadde hcg nivået foetsatt å stige etter at fosteret døde og deretter synke i 2uker uten at kroppen ordet opp seg så hos meg hadde det hvertfall vært bortkastet å måle uansett når. Jeg blødde i 10dager før jeg kom til utskrapning og hadde til slutt da mage og ryggsmerter som viste seg å være begynnelse på en infeksjon/betennelse siden kroppen jobbet i mot seg selv. Som legen på sykehuset sa så hadde kroppen min jobbet på overtid for å kvitte seg med det døde fosteret så den var helt utslitt. Og jeg brukte ekstra lang tid på å komme meg igjen fysisk etter utskrapning. Så hvis det blir en neste gang vet jeg hvertfall at jeg skal slå i bordet fortere.

Irriterende å sitte igjen med å vite at jeg kunne sluppet de 4-5 ukene ekstra med helt utmattelse.

Om de ikke vil gjøre noe så ville jeg bare smørt på med at jeg hadde fått ekstra mage og ryggsmerter og blør mindre. Kanskje dratt på med at jeg hadde hatt feber dagen før også. Da bør de hvertfall ta det mer alvorlig.

Stakkar deg! Det er helt forferdelig å gå og vente på at alt skal komme ut. Jeg gikk sånn i begynnelsen av januar etter å ha konstatert MA i uke 8. Måtte først gå to runder på cytotec for å prøve å ut dritten på naturlig vis og vente på at kroppen skulle ordne opp selv. Men 8 dager etter første UL fikk jeg heldigvis utskrapning. Det var utrolig deilig å bli ferdig med alt og absolutt ikke noen skremmende opplevelse (siden jeg hadde ventet så lenge hadde jeg faktisk vendt meg til tanken på at fosteret var dødt, selv om jeg var utrolig lei meg da).

Jeg vil anbefale å kontakte legen din og kreve en henvisning til gynokologisk poliklinikk - der gjør de uansette en grundig undersøkelse før du eventuelt får en utskrapning.

Masse lykke til og stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...