Gå til innhold

går det an å ta med seg ferdig krem til suksessterte?

Anbefalte innlegg

Skal på hyttetur og skal lage en kake der. Tenker på 123-kake men har litt lyst å lage noe fra bunnen. Har aldri lagd suksessterte før men det ser ganske enkelt ut i følge oppskriften. Det jeg lurer på er om jeg kan lage kakebunnen og kremen ferdig hjemme på morgenen, ha kremen i en beholder under kjøreturen (en timestid), så sette det i kjøleskapet på hytta og så ta kremen på kaka dagen etter. Kremen blir ikke så stiv at jeg ikke kan bre den utover etterpå da? Er dette den enkelste måten tror dere?

Fortsetter under...

det har du nok rett i. grunnen til at jeg ikke tenkte på det var at jeg vurderte å kjøpe ferdig nøttebunn. og da tenkte jeg at det var enkelst å få med seg bunnen for seg selv (i pakken fra butikken) og en beholder med krem. Men tror jammen jeg lager den selv heller. Så er det da best å fryse den eller ta den med "kjøleskapskald"? Antar bunnen blir lagd i dag og kremen i morgen (evt begge deler i morgen) og så skal den spises på lørdag.

Frossen er fint, ta den med deg rett fra frysen når dere drar. Jeg har følgende suksessterte historie å dele:

Min studievenninnes kreative mor satte en gang en frossen suksessterte på hattehylla i en togkupé på oslo-tronhjem toget... Så ringte hun min veninne og sa hun måtte ta i mot toget i trondhjem for det hadde med kake til henne... Vel fremme var den ferdig tint og det ble bursdagsfest på perongen (men kongen kom ikke...)! :-)

(går vel ikke å gjenta i dagens terrortider antar jeg, synd)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...