Gå til innhold

Vi får høre at vaksiner har stått for utryddelsen av sykdommer...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig bra svar, mamma-x-3 :) Jeg har absolutt ingen høyreekstreme tanker i meg!! Jeg sier bare at det vil si at folk flest vil tåle meslinger veldig bra!! Sier ingenting om at det er greit at mennesker dør, eller får komplikasjoner av sykdommen!!!!! Snakk om å vri og vrenge på mine meninger og holdninger, blir helt kvalm!!

Kan kansje mulighens til en viss grad forstå at dere sammenligner tankene med Mengele og høyreekstremisme, hvis jeg i utganspunktet hadde trodd på det samme som dere når det gjelder vaksiner, MEN...bak mine meninger ligger det at jeg nettopp ikke tror at det var vaksiner som utryddet sykdommene, og jeg tror at mange blir syke av vaksinene.. Det er dette som er mitt underliggende syn! Jeg synes ikke det er greit at folk dør og eller får komplikasjoner av hverken vaksiner, eller sykdommer!! Bare så det er klart! Jeg vet veldig godt at dette er noe jeg tror og dere må gjerne korsfeste meg for det, men å korsfeste meg for at jeg har et råtten menneskesyn, DET finner jeg meg faktisk ikke i! Jeg lar ikke mine barn bli syke, for å være solidarisk, bare for å være solidarisk... Hadde jeg trodd på den samme sannheten, om vaksiner, som dere..hadde jeg nok helt sikkert vaksinert! Både for at barna mine skulle være friske, og for å være solidarisk.. Jeg gjør det jeg tror er best for mine barn, og for omgivelsene..sånn er det! Så får dere gjøre det dere føler er best!!

mother: ”Jeg sier bare at det vil si at folk flest vil tåle meslinger veldig bra!! Sier ingenting om at det er greit at mennesker dør, eller får komplikasjoner av sykdommen!!!!!”

Folk flest ja, men hva med resten?

For å referere til DerArzt glimrende innlegg:

Vi vaksinerer for:

1) Beskytte individet mot sykdom som kan ramme blindt.

2) Beskytte andre mot direkte smitte.

3) Bidra til flokkimmuniteten slik at alle i samfunnet vårt som ikke kan vaksineres eller er ekstra sårbare, får den beskyttelsen de trenger.

Hadde mange foreldre tenkt som deg mamma-x-3 så VET vi at barnesykdommene hadde blomstret opp, vi VET at dette ville ført vil veldig mye sykdom, mange ville blitt lagt inn på sykehus, en del ville fått alvorlige skader for livet og noen ville omkommet.

---

Ditt valg for dine unger er irrelevant for denne diskusjonen, allikevel bruker du og mx3 egen anekdotisk opplevelse som basis til å spre usannheter og løgner om vaksiner. Kildene dere bruker strider mot en verdensomspennende konsensus i medisinske fagmiljøer og alt dere kan vise til er f.eks Nyhetspeilet og ”en helt ekte lege som ikke like vaksiner”.

Dere lukker øya for den samfunnsmessige nytteverdien av at befolkningen ikke rammes av epidemier. Dere fokuserer ensidig på bivirkninger uten å ta med hvor lav risikoen faktisk er for å få dem, den er langt lavere enn risikoen for komplikasjoner mange vil utsettes for når man blir rammet av sykdommen. Dere nekter å lese faglige rapporter da disse per def er laget av ”korrupt legemiddelindustri som bare skal tjene penger” osv osv. På grunnlag av ovennevnte må dere nesten finne dere i å bli kritisert, da kjernen i det dere formidler, selv om dere ikke ser det selv, er et mildt sagt menneskeuvennlig. For om vi slutter å vaksinere, noe vi vet fungerer, så får det konsekvenser for verdens befolkning og økonomi vi knapt kjenner omfanget av.

Så igjen: Ditt og mx3 personlige valg mht vaksinering av egen familie er en ting. Det er deres valg og i de store sammenheng totalt irrelevant for denne diskusjonen. Deres, og spesielt mx3's, kilder er så dårlige at dere faktisk formidler løgner/oppspinn og desinformasjon som kun sprer unødig usikkerhet til de stakkars foreldrene som uheldigvis stikker innom her. Jeg foreslår at dere flytter over til sider som f.eks Nyhetsspeilet, altnett.no eller lignende. Der er kildebruken på et nivå dere liker og dere vil få stående ovasjoner for motstanden mot Big Pharma. Så slipper dere vår utrettelige masing, vi slipper å lese mere tøv, og forumet kan fremstå som et møtested for seriøs meningsutveksling og ikke mx3's oppslagstavle for sludder og pølsevev.

Siste ord i vaksinesaken er absolutt ikke sagt! Det er mye spennende på gang! Dere må bare forsøke å kneble oss, for å se andre sider av vaksinesaken, men vi blir flere og flere som tenker likt! Jeg har kansje vært inne på nyhetsspeilet en gang eller to, det er absolutt ikke en side jeg pleier å bruke, hverken til det ene eller det andre!

At du prøver å dytte holdninger og meninger over på meg, som jeg absolutt ikke har ytret selv får bli din sak.. Jeg gidder faktisk ikke legge meg ned på ditt nivå en gang...

Og jeg tror mennesker er mer intelligente enn at de tar valg kun på bakgrunn av det som står her inne, både for og i mot! Hvis ikke, så er jo det altså ikke min feil! Jeg kan ikke ta ansvar for andres valg, enn mine egne..... Men, heldigivis så har man et valg, og da bør man sette seg inn i hva det valget innebærer, ikke bare ved å lese et forum på nettet!

Du mener vel at hvis slike som oss ikke var her, ville forumet opptre som et konsensuspreget, harmonisert forum!? Viktig med debatt ;) Og da er det ikke bare deres "sannhet" som passer!

Hverken jeg eller de andre pro-vaksine folka her inne presentere sannheter, vi presenterer så godt det lar seg gjøre forskningsresultater og medisinfaglige fakta.

Anti-gjengen presenterer 'sannheter' i form av "jeg vet vaksiner er skadelige", "vaksiner inneholder gift", "D-vitamin kurer alt" osv. Egne oppdiktede sannheter uten hold i virkeligheten. For ingen kilder som presentert for å underbygge dette har holdt mål frem til nå. Du presenterer lite linker seg, men bifaller mer eller mindre alt mx3 presenterer, derfor blir du nok dessverre satt litt i samme bås.

Og jeg ønsker ikke å kneble noen i en debatt. Jeg vil bare ha vekk de mest ekstreme holdningene, de dårligste kildene og de mest latterlige innspillene. Det ødelegger en sunn debatt, og en sunn debatt er vi alle ute etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...