Gå til innhold

Permisjon i utlandet - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - er på besøk fra Småtroll 0-1 år, og lurer på om det er noen som har brukt noen uker av permisjonen sammen med pappaen og dratt til utlandet?

Vi har lyst til å reise til spania eller italia i mai, men er usikre på hvordan vi skal bo, hvor, og hvordan vi finner et fint sted.

Vi har ikke lyst til å bo på solkysten i spania, men heller et mer interessant sted der det er litt å se i nærheten (i Spania, f.eks i nærheten av Barcelona)

Tips anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte 2 måneder med kombinert ferie/permisjon i sør-øst Asia med førstemann. Han var da ca 6 mnd. Det var ingen badeferie, men en opplevelsesferie hvor vi brukte mesteparten av tiden til å slappe av og nyte dagene. Bodde i leilighet og hadde rolige dager med lite planer. Dro på utflukter når vi følte for det og en tur på stranda innimellom.

Anbefaler leilighet fremfor hotell, da det er mye lettere å ordne alle "baby" tingene i en leilighet, spesilet hvis ungen har begynt med fast føde. Dessuten er det mer praktisk på kveldstid når ungen har lagt seg.

Har vært mye i Spania og kan da anbefale Sitges utenfor Barcelona. En bedagelig badeby der dere kan leie leilighet. Kort togtur inn til Barcelona.

Skrevet

hei

jeg var i spania (solkysten) i to mnd mens jeg hadde permisjon, mai-juni. Flott vær og koselig for ungen.

Jeg har egen leilighet, men bodde noen dager på hotel og det vil jeg ikke ambefale i lengden da du ikke har plass eller kjøkken.

Best er å finne seg en Apartahotel (hotel som består av små leiligheter). Jeg har også brukt en i solkysten og var veldig fornøyd. Hadde innendorsbaseng, barneleker, barnepass og mange ting for voksne også.

Det er dessuten mye man kan besøke der nede.

Jeg vet ikke hvordan det er i mai, men Barcelona er en by med veldig høyt luftfuktighet, vet ikke om det er best for en baby. Jeg var der i august en gang og hadde det helt forferdelig, holdt på å smelte vekk.

Anyway, jeg er spansk, er det noe du lurer på ang. merker med mat, bleier osv er det bare å spørre.

Skrevet

Takk takk. Vet du hvordan man best finner apartahotel el leilighet?

Tror du sitges er for fuktig i mai?

Skrevet

Hei

jeg bruker alltid www.booking.com for å finne hotel og har alltid vært fornøyd. Det finnes mange andre søkeportaller.

På booking må du velge leilighet i venstre kologne :) så får du apartahoteller (det betyr leilighetshotell)

Kan ikke svare ang fuktighet i mai i Sitges. Vil tro at mai er ikke så gale da været er mildere enn i august. Du får ikke 40 varmegrader da heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...