Gå til innhold

Mannen bestemmer at jeg skal amme!

Anbefalte innlegg

Holdt på å klikke i går etter en lang dag og natt uten mye søvn da mannen klarte å uttale at jeg SKAL amme og ikke gi flaske rett før sengetid.

Kjente jeg ble så skuffa og sint over å bli overkjørt på denne måten. Jeg ville bare gi barnet mat og så få kommet oss i seng for å se om det gikk an å få seg litt søvn.

Nå gir jeg flaske i tillegg til pupp hvert eneste måltid fordi jeg ikke har mye melk, og tenker at innimellom må jeg få lov til å ta en liten snarvei for å komme til soveland, og jeg mener det er jeg som til syvende og sist må få ta den avgjørelsen.

... blæh.. måtte få det ut!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142892937-mannen-bestemmer-at-jeg-skal-amme/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Så det bestemmer han??!! Der hadde jeg satt ned foten. Alvorlig talt, vi lever i 2011!

Dette må jo være en avgjørelse du tar på vegne av deg selv og babyen. Får du ikke til amminen, lei en god elektrisk pumpe og se om du får pumpet ut melk, så kan du eller mannen din gi morsmelk på flaske! Det er jo melken som er det viktigste her, ikke at den kommer fra puppen!!!

Å så avhenger jo dette av alderen på baby også da!

Selv merket jeg at datteren min ble mindre og mindre interessert i mat fra pupp i 5-6 måneders alderen. Siden jeg gjerne ville gi henne morsmelk så lenge som mulig (ca 1 år), leide jeg en skikkelig pumpe, og fyllte opp hele fryseren med melk. Dette medførte at hun 7 mnd gammel var avvent med pupp, men likevel fikk morsmelk hver dag fram til hun var nesten 1 år. Jeg fikk litt friere tøyler mht at jeg ikke måttte ut med pupp til alle døgnets tider, det var jo bare for far å tine en porsjon. Med å pumpe meg, fikk jeg også tømt brystene HEEEL, slik at det ikke var nødvendig å pumpe mer enn 2-3 ganger om dagen :-D

Samme metoden skal tas i bruk til lillebror som ventes hvert øyeblikk nå.

LYKKE TIL!!!

• 3 uker senere...

Hva i farsken har han med det?

Er det han som ammer eller?

Nei vet du meg hva, kjenner jeg blir fly forbanna her jeg nå.

Hadde mannen min blandet seg inn i amminga mi hadde han fått stryl!!!!

Han får sette igang melkeproduksjon selv da vettø siden han er så fokusert på selve amminga!

;)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...