Gå til innhold

Positiv, men.....?

Anbefalte innlegg

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

Jeg trodde jeg testet positivt med Wondfo urinstix 12 DPO (13 dager etter positiv EL-test) og tok en blodprøve som viste hCG-nivå på 2 (altså negativt). Fikk i tillegg mensmurringer, og var overbevist om at løpet var kjørt og drakk 2 glass vin på kvelden.

2 dager senere (antatt 14DPO iflg EL-test) testet jeg svakt positivt med en ny Wondfo på morgenen, trodde ikke helt på det og tok derfor en RFSU som ble positiv - men etter utløpstiden. Dermed ble det ny blodprøve som viste hCG-nivå på 11 (laben jeg brukte har referansenivå <5) !!!!!!

Er 15 DPO nå og har ikke fått TR - men all googling og all min medisinske fornuft sier at hCG-nivået er altfor lavt til at det er liv laga og jeg tør ikke å glede meg. Tok også en RFSU på morgenen i dag som ikke slo ut.

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre - eller tenke......

1) Vente og se?

2) Bestille time hos Aleris og ny blodprøve i morgen?

3) Slippe jubelen løs?

4) Tenke det var en feilanalyse eller en kjemisk og at det er altfor lavt og helt håpløst, leve som normalt og vente på TR?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville ventet en dag eller to og tatt en ny test. Kanskje en cb digital selv om den er ganske dyr.... Lykke til! Du må oppdatere når du bestemmer deg for hva du skal gjøre. Er jo mange som bruker lang tid på å produsere nok hcg for å slå ut på tester.

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

Takk for svar!

Litt forvirret over situasjonen, men tenker jeg hadde en sen implantasjon på 12 DPO (menssmerter/implantasjonssmerter og negativ blodprøve da). Forskningen sier visst av >86% aborterer med så sen implantasjon. Evt kan man håpe på at EL var litt forsinka kanskje..

Har tatt ny blodprøve nå og skal ringe etter resultatet om 1 time, venteventevente......

Tør ikke håpe på noe.. er nesten så mensen bare skulle kommet, så man kunne begynt på en ny PP uten all usikkerheten, iom det er så liten sjanse for at det går bra. Har testa negativt på urin i går og i dag (med RFSU).

Det jeg har lært av episoden er ihvertfall at Wondfo (fra billige-tester.no) slår ut tiiiidlig (når blod-hCG-nivået var på bare 11!), at urinstixene jeg kjøpte fra Kina for 1 kr/stk er håpløse, og at RFSU er mindre sensitive enn Wondfo.. neste periode blir det Wondfo-testing på meg :) Og spennende å kjenne på hvordan en implantasjon kan kjennes ut (nøyaktig som om man får mensen, i mitt tilfelle) :)

Skrevet

Å så spennende!! Oppdaterer du når svaret er kommet?????

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

Selvsagt! Skal ringe kl 15... tellenedtellenedtellened...

men tenker jo at tallet er altfor lavt, og at implantasjonen må ha skjedd altfor sent, og at det kommer til å ende i en SA på etellerannettidspunkt og bare forskyver hele neste PP...

Er fornøyd hvis den er negativ eller godt positiv (typ 40-50), men hvis den er sånn rundt 20 blir jeg litt oppgitt, tror jeg. Sukk ;)

Skrevet

De fleste testene slår jo ut på 20- 25, men utrolig spennende dette her altså!!! Halvtime igjen!!

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

Ja, regner egentlig med lavt nummer...

Slår ihjel tida med å overbelaste BIM, hihi!

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

De hadde tekniske problemer på laboratoriet! :o Men analyse-maskinene var oppe og gikk igjen nå. Skulle ringe igjen før kl 20... Det blir en lang kveld!

Skrevet

Nei, herreminhatt, du er liksom håpet her nå!! Må vi vente så leeeenge!!

Tror du at det er mulig å kjenne symptomer på grav før IKM? Siden det er de samme hormonene som forårsaker PMS er det vel rimlig vanskelig å merke noe forskjell før hcg har kommet seg opp i et rimlig nivå? Har du merket noe?

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

Tror kanskje man kan merke litt - hvis man får tilstrekkelig høyt hormonnivå? Hmm..

Jeg mener iallefall jeg hadde skikkelig implantasjonssmerter (=menssmerter) på mandag, og brystene mine har holdt seg veldig ømme lengre enn vanlig - det pleier liksom å gå vekk litt før IKM. Og det rimer med at progesteron/østrogen synker litt før mensen.. Se på figuren:

http://www.sportsmd.com/SportsMD_Articles/id/309/cid/12/n/birth_control_and_the_female_athlete.aspx

Men vanskelig å vite hva som er ønsketenkning og hva som er reellt... også er jeg vel ikke helt faglig habil om dagen med alle disse gravidtankene som opptar alt man gjør =)

Skrevet

Hehe, hadde vært artig å fått en konsultasjon på temaet i disse dager ja :). Veldig interessant artikkel! Det er egentlig utrolig fasinerende med den kvinnlige kroppens fysiologi. Klarer aldri å dy meg når jeg er på gyn avdelinger å stille noen spørsmål :). Noen ganger misunner jeg menn som er stabile i hormoner, fysikk og humør. Men samtidig er vi jo litt heldige som har et sånt finmaskineri!

Jeg har kommet dithen at jeg nesten ikke tror på symptomer lenger siden de er så utrolig like pms. Jeg har 3 barn og ble veldig fort gravid da. Med alle tre "visste" jeg at jeg var gravid før IKM men det er lett å si i ettertid! I to sykluser har jeg vært veldig sikker jo nærmere IKM jeg har kommet. Har jo hatt veldig mye symptomer som kan minne om graviditet men det viser seg å være PMS. Så neste pp håper håper håper jeg at jeg skal klare å ikke legge noe i symptomene, tempen kan jo si noe siden den ofte stiger setter implantasjon. Men symptomer er bare frustrerende. Nå er det ikke lenge til du får svar! Spent jeg!

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

Ja, noen ganger skulle man definitivt vært mann ;) Men tenk så heldige vi er som får bære fram de små miraklene? !!!

Oi, du har 3 mirakler fra før av ja! Da har du jo vært igjennom dette og vet hva man kan forvente :) Hvordan visste du at du var gravid tror du? Så du skrev noe om at alderen jobber mot deg, ca hvor gammel er du?

Vi prøver på vår første..

Ringte nettopp og fikk prøvesvaret - hCG på 10 i dag, 16 DPO. Og nedgang/uendret fra 14 DPO (hCG på 11) som i utgangspunktet var ekstremt lavt. Og i normale tilfeller skulle tallet minst ha doblet seg. Så da tenker jeg egentlig at det ikke er noe håp og at det nok var en kjemisk.. :(

Venter bare på TR nå, som allerede er 2 dager forsinket. Skulle på fest i helgen (siden TR skulle kommet), men nå vet jeg ikke om jeg føler jeg kan drikke eller ei. Sjansen må jo være mikroskopisk liten for at det skulle gå bra nå. Bare utålmodig etter å komme igang med 3.pp! :)

Skrevet

Tror nok jeg hadde samme symptomer som nå, ømme pupper osv. Men jeg har alltid gått på ppiller bortsett fra når jeg har vært gravid eller ammet, og jeg ble så fort gravid,. Så når man har blitt gravid er det så lett å si : jeg visste det! Men egentlig gjorde man jo ikke det :) Jeg er 39

Hmmm...de prøvene var kanskje ikke helt oppløftnede.. Tror jeg hadde kost meg med en fest. Du gjør jo ikke noe galt da og blir slitsomt og sitte å vente. Kanskje om du koser deg så kommer TR og så er du igang med 3.pp, Det er jeg idag og det føles helt greit bare man får en avklaring. 3 pp er jo ikke mye.

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

Hmm, så mao PMS-symptomer, rett og slett. Det er nok mye hensiktsløs symptomjakt der ute, ja.. :)

39 burde holde for noen år til! Selv om man gjerne bruker litt lenger tid. Du har jo allerede fått demonstrert at du kan få det til! Det må være en befrielse.. :)

Nei, langt fra oppløftende prøver :( Venter bare utålmodig på TR nå. Og tenker det blir litt forsiktig fest i morgen, tenker løpet er kjørt. Litt fint å vite at man "nesten" fikk det til!

Følger med deg inn i 3.pp om noen dager!! :)

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

I dag... fikk jeg faktisk en svak stripe på RFSU... så da blir det en edruelig kveld... selv om jeg har lite håp. Vil ikke risikere noe. Lever litt in limbo - liksom ikke ordentlig positiv, og ikke ordentlig negativ, og TR 3 dager forsinket. Forvirringen er komplett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...