Gå til innhold

Bil med plass til 3 barneseter?

Anbefalte innlegg

Finnes det som og er rimeleg. Her er det barn på 7,5 år, 2,5 år og eit nyfødt. Må ein opp i ein 7-seter/6-seter eller heldt det med ein vanleg 5 seter. Den bilen vi har pr i dag er for liten. Når det er 2 seter bak i, er det ikkje plass til nr 3. Da må ho eldste på bilpute i midten. Eg syns at hennar bilsete skal og ha sin plass i bilen for best sikkerheit. Og det blir frykteleg trangt i baksetet. Pga airbag kan ingen barn sitte framme. Og eg syns ikkje at barn skal sitte framme heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142892562-bil-med-plass-til-3-barneseter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en Merchedes 270ML og har god plass til 3 barneseter.

Har hatt ikke mindre enn 3 bakovervendte seter i baksete. 2x Besafe Izi Kid og 1x Britax Multitech i midten.

Nå blir det 1x Britax KidFix (beltestol), 1x Besafe Izi Kid (bakovervendt bilbarnestol) og 1x Maxi Cosi Pebble. Ikke noe problem i det hele tatt!

Vi har en subaru forester. Vi venter barn nummer 3 i sommer, og gjorde et forsøk for noen uker siden for å se om vi kunne få plass til 3 seter der bake. Da skal 4-åringen sitte i en maxi cosi stol (slank og fin stol) 2-åringen sitter i en beesafe stol (svære beist som ble kjøpt før vi ante at vi skulle ha 3 unger i baksetet) og nybabyen skal sitte i en acta graco stol med base. Det går akkurat det, men 4-åringen må sitte forovervendt i midten (liker ikke det så godt) mens de to minste sitter bakovervendt på hver sin side. Det var eneste muligheten for å få det til. Vi har også en ford mondeo fra 2001, og i den er det langt bedre plass. Ikke noe problem å få inn alle 3 setene i den bilen. :) Så du trenger ikke en 7-seter, men det er langt ifra alle 5-setere som er store nok.

Annonse

Fra et rent sikkerhetsperspektiv, er det ikke noe problem å ha 4 åringen i midten. Den tryggeste plassen er midten bak, nest tryggest er bak passasjersetet og den minst trygge plassen i baksetet er bak fører.

Venter også nr tre og vi har akkurat bestilt en ford S-max. Trodde ikk emine egne øyne da jeg så at det var litt plass til gode da jeg hadde innstallert alle tre stolene i baksetet. altså trengte vi ikke 7-seteren slk vi trodde, men en 5-seter og det ble myyyye billigere!

Vi har en helt "vanlig" passat. 2004 mod 1,9 tdi stasjonsvogn.. Det er 3 punktsele på alle 3 setene baki.. og vi har ei på 7 år som sitter på pute, og venter en til nå.. Men vi har flere ganger hatt med flere barn baki ( har ei venninne med 2 små barn som ofte er med meg på tur). og da sitter den på 3 mnd i sitt maxicosi og frøkna på snart 2 i sitt bakovervent sete og frøkna på 7 sitter da i midten på sin pute som også har armlener.. og det er god plass.. :) :) også har vi da 2 emmaljungavogner baki ( en cuovogn og en sportsvogn).. da er det jo ikke all verdens plass til handel baki, men plass nok.. kjempe fornøyd med denne bilen.. :)

Jeg syns bare det ser skumlere ut at han sitter i midten når han er forovervendt... jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid annsett midten som en sånn litt usikker plass pga at det da er helt åpent frem.... Jeg er jo klar over at det sikkert er bare tull å tenke sånn, men kan ikke unngå å forestille at lillegutten min flyr igjennom frontruta altså...

Annonse

Vi har nettopp kjøpt bil, sto til slutt mellom Ford S-max og Peugeot 5008, og det ble sistenevnte da denne var mer praktisk med blant annet Isofix i alle tre setene på andre rad. Touran og Sharan var også med i kampen, men Touran har B-stolpen så langt bak at det er tungvint å komme ut/inn med tre barneseter, og Sharan ble for dyr.

vi har peugeot 807, det er en 8 seter, men vi bruker bare 5 av de...god plass til setene i den hvertfall....dyr ny, men grei pris hvis man vil kjøpe brukt..vi har 2004 modell. er superfornøyd og kommer til å bytte i en nyere i samme type etterhvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...