Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er mye mer å tenke på når det gjelder stell av jenter enn av gutter.

Skal jeg vaske vekk det fettstoffet som legger seg mellom de ytre og indre kjønnsleppene? Vet at jeg ikke skal vaske inni skjeden, men hva med mellom kjønnsleppene?

Noen som har tips til såre lysker? Sinksalve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gutt nå, så tenker ikke så mye på stell av jenter...Men jeg har lest her inne at man ikke skal vaske det bort. Når datteren min var baby derimot vasket jeg det bort. Hun ble nemlig sår hvis jeg ikke fjernet det hvite..

men det jeg vet noe om er såre lysker :) jeg bruker inotyol kjøpt på apoteket hvis lillegutt er sår. det funker helt supert, og er skikkelig god på forebygging. Hvis han mot formodning er blitt bare litt rød bruker jeg calendula zinksalven fra weleda. Ellers er det beste tipset å la dem ligge i friluft å sprelle så ofte som mulig, bruk våtservietter som ikke inneholder parfyme (unik sine kjøpt på kiwi er veldig gode). Dersom jeg bruker våtservietter vasker jeg alltid over med en våt klut (bare vann) etterpå. Pass på at det er helt tørt før du tar på bleie :)

Skrevet

Det hvite belegget beskytter mot infeksjoner, så det skal man bare la være=)

Hvis ikke sinksalve funker mot de såre lyskene ville jeg prøvd med Inotyol, det er virkelig en SUPER krem som tar alt av bleieutslett! (bør ikke brukes daglig pga tjæreinnhold, men på det verste utslettet er det helt greit og veeeldig effektivt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...