Gå til innhold

dere som har begynt å gi de små et måltid fast føde om dagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når på døgnet gir dere dette?

Jeg har begynt å gi smaksprøver på grøt, men usikker på om jeg skal gi henne grøt til lunsj eller kvelds..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ga grøt på formiddagen for å se åssen det gikk. Ville ikke risikere at lillegutt blei liggende med mageknip hele kvelden/natten.. men det gikk veldig bra, og han reagerte ikke noe negativt på det, så ca 1 uke etter begynte vi å gi det 1 time før leggetid.

Skrevet

Best å begynne med et lite formiddagsmåltid, for å unngå eventuell mageknip om natta..

Skrevet

gir henne kun smaksprøver foreløpig (en teskje eller tre), men målet er å sakte men sikkert øke til en liten porsjon.

Nå får hun smaksprøvene på dagtid - og dette kommer jeg til å fortsette med (alt av nye matvarer introduseres på dagtid slik at jeg kan følge med på reaksjoner osv)

Men nr hun spiser en liten porsjon grøt, er det da best å gi denne på kvelden?

jeg tenker at det er praktisk å gi på kvelden fordi da er vi alltid hjemme (stort sett i hvert fall), og jeg har mindre melk på kvelden.

Men samtidig er jeg redd for at dette skal bety at hun slutter å spise om natta (pupp) - jeg ammer kun en gang per natt (luksusproblem - jeg vet..) og er redd for at hvis jeg kutter ut denne ammingen så blir det mye mindre melk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...