Gå til innhold

Skal gi mme i tillegg, hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3,5 mnd blir ikke mett lenger og HS har derfor anbefalt og gi mme i tillegg. Hvordan gjør dere det som gir tillegg? Hver gang dere ammer eller av og til? F eks flaske bare på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gav bare ei flaske på 150-200 ml på kvelden i senga. Da la hun fint på seg. men om din datter ikke blir mett av pupp burde du gi henne etter hvert puppemåltid.

Skrevet

Har lurt på det samme selv. Har gitt henne tillegg om kvelden etter amming i to uker. Det hjalp lite på vekta (hun er på fetekur).

Nå gir jeg litt oftere, men det er litt vanskelig å vite hvor ofte - prøver med 2-3 ganger om dagen nå for å se. Hun får så mye hun vil etter amming, men det blir sjeldent mer enn 40-60ml om dagen, og 60-120ml om kvelden.

Om problemet ditt er at hun aldri blir mett og ikke det at hun ikke legger på seg bør du kanskje gi etter hvert måltid?

Skrevet

Hvorfor sier ikke hs at du skal legge henne til oftere i et par døgn og få opp melkeproduksjonen? Det er jo det som er den naturlige løsningen på problemet med at hun ikke blir mett; ikke at hun skal ha erstatning?

Skrevet

Ser at jeg har formulert meg uklart. Problemet er ikke bare at hun ikke blir mett, hun går heller ikke nok opp i vekt. Har prøvd å amme henne annehver time og enda oftere i to uker nå, resultatet var at hun hadde lagt på seg 110 gr per to uker:-(

Har prøvd med mme i fire dager nå og gitt henne flaske 3 ganger per dag rett før hun skal legge seg (etter å ha ammet henne selvsagt). Da klarer hun å drikke ca 100 mm hver gang. Jeg må nok bare teste og finne fram hvordan det funker best, HS hadde heller ikke noe fasit på hvordan og hvor ofte jeg skal gi tillegg.

Skrevet

Maxilla - vi har akkurat det samme problemet her - jeg ammer og ammer men hun legger ikke på seg. Lurer på om det har noe med veldig mye tette melkeganger å gjøre (jeg drikker ammete, tar Lecitin og nesespray, men har tette melkeganger uansett).

Hun kjefter og hyler og vrir seg unna puppen plutselig også.

Si fra om du finner en måte å få mer melk på : ) og lykke til med flaskestyret, jeg synes det er fryktelig slitsomt å drive med begge deler - men kan jo ikke la være å gi mme når hun nesten ikke har lagt på seg siden jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...