Draumaren Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Jeg har gått med ekstrem kvalme siden årsskiftet (legger til at vi ikke er helt sikre på når jeg har terming, mulig jeg hører til på 2 trimester). Spyr 20-30 ganger per døgn, og har på en måte kvalmen helt oppi halsen. Er til å bli gal av.. I den naive tro at dette snart går over, har jeg gått på jobb hver dag, med spybøtte og halslinser på ganga (med tanke på ånden, huffameg), slik at jeg kan løpe rett ut fra undervisningen (er lærer), og inn igjen. Har i grunnen vært litt pyton, men alt går jo over (yeah, right).. Ringte legen på onsdag og spurte om han kunne gi meg noe, i det minste noen råd mot denne hersens kvalmen, for nå orker jeg snart ikke mer. Får først høre at nei, er ikke noe jeg kan gjøre utover alt jeg allerede gjør (og det er mye, haha, alt har vært prøvd tror jeg), og så får jeg kjeft over at jeg er på jobb!! Ble litt småsur først, men tok i mot sykemelding ut uka (3 dager, skal til legen på fredag og kan diskutere videre da), og jeg har ikke kastet opp siden i går. Siden i går!! Er så utrolig lykkelig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, er en helt fantastisk følelse å ikke være kvalm. Mulig jeg har pushet meg litt for hardt, vet ikke helt, men skal hvertfall ta det litt med ro framover slik at jeg ikke opplever tilbakefall. Jeg har ellers hørt at kvalmen ofte kan bli ekstrem rett før den går over. Noen andre som har opplevd det kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå