Gå til innhold

Advarsel til alle dere dårlige foreldre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjelder å sende sine syke barn i barnehagen bare fordi dere ikke vil være hjemme å pleie sitt eget barn.Fy skam dere!Nå har min datter vært hjemme i over 14 dager åsså barnehagen igjen i 3 dager før hun ble syk igjen.Alt takket være dere som sender deres syke barn i barnehagen.Nå er jeg så møkkalei dere att jeg har ikke ord for det.Barnehagen har sendt ut skriv å alt flere ganger om når dere bør holde barna hjemme men alikevel driter dere oppi det.Dere burde ikke hatt barn slik dere egoistiske foreldre holder på.Dere får tross alt betalt selv om dere er hjemme med syke barn,viste dere ikke det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir frustrert!

Og ja, foreldre skal ikke sende syke barn i bhg. Men vi har nok forskjellige terskler for hva som er sykt og ikke.

Vi sender aldri i bhg når det er feber, veldig løs avføring som kan tyde på diare, eller hvis vi ser at han er svært uopplagt feks.

Men man må også regne med syke barn ganske jevnlig i alle fall de første årene i bhg. Snørrete unger er dessverre noe som hører vinteren til, så der tror jeg nok du ikke slipper unna. Men er det snakk om mer "alvorligere" sykdom, forstår jeg deg godt..

Vi har også hatt syke unger ganske jevnt siden i september..Merker det tærer på humør og energinivå.

Skrevet

vanligvis så er man mest smittefarlig akkurat i det man blir syk, så da hjelper det lite å ha ungen hjemme i evigheter etterpå. Når man oppdager at barnet er sykt, så har det allerede smittet gud og hverman.

Skrevet

Hvis alle egoistiske foreldre ikke burde hatt barn, hadde ikke denne planeten vart i særlig mange generasjoner til! Lar meg alltid facsinere over hvor løst denne forslitte og tøvete frasen sitter :-)

Og selvfølgelig skal man holde syke barn hjemme. Jeg er bestandig hjemme hvis barna har symptomer på noe, senest i går ved løs mage men super almenntilstand.

Men du må faktisk regne med endel sykdom, særlig den første tiden. Der mange barn er samlet, er det alltid ganske mye smitte. Og immunforsvaret er jo som kjent ikke helt på topp de første leveårene. Det første året til førstemann i barnehagen var preget av veldig mye sykdom. Slik er det for alle. Husk at barnet ditt lettere blir syk igjen hvis h*n ikke er helt frisk igjen når du returnerer det, da!

Skrevet

Det er helt normalt å ha mye syke unger de første årene i bhg...

Skrevet

Ikke rart det blir mye smitte da. Banret har jo alt kastet opp, så da har det jo alt smittet alle. Barnet hadde jo 40 i feber, så da er jo de andre smittet, ikke vits å holde hjemme da. Teit av deg over her.

har jo ikke smittet alle selv om man har vært syk da vettu.... Så det hjelper å holde syke barn hjemme. DUST

Skrevet

jeg jobber i bhg,og mye av det hun sier er sant....noen sender barnet i barnehagen selv om de sier ved levering at barnet ikke er i form..

mange sendes i bhg fordi foreldre sier det er tenner,men 1 og 2 åringer kan ha diare og feber av andre grunner enn tenner også!

noen ganger er vi en sykestue ikke barnehage.....føles iallfall slik noen ganger.

Skrevet

Det er veldig forskjellig hvor godt immunforsvar hvert enkelt barn har også. Jeg jobber i bhg selv og opplever at allmenntilstanden til barn kan skifte fort, så da kan man ikke klage på dårlige foreldre! Det er ikke alltid at barn blir smittet fra barnehage heller. MEN det er alltid kjekt å legge skylden på noen... ;-)

Skrevet

da vi hadde tilvenning i barnehagen til lille snuppa, så gikk det MYE omgangssyke på avdelingen hennes. Den dagen vi var der var det ei lita jente som kastet opp litt utpå dagen, foreldrene ble ringt etter og de kom å henta henne. Dagen etterpå da vi kom til barnehagen, kom mammaen til den samme lille jenta som hadde kastet opp dagen i forveien å leverte henne i barnehagen!!! sa bare til personalet at hun hadde bare kastet opp en gang etter hun kom hjem, å var i fin form!!!

2 dager etterpå lå både jeg og samboeren min med omgangssyken, mens våre to søte små var fulle av diare!!!! ARG!!!

Skrevet

Var jo dårlig av bhg å ta i mot denne jenta da.

Var en forelder som prøvde det der jeg jobbet, men hun fikk ikke levert ungen og fikk beskjed om å snu og ta med ungen hjem.

Skrevet

Kanskje barnehagen kunne si fra litt mer også om når de mener barna burde være hjemme? Vi ville i alle fall ha hørt på det og innrettet oss etter det. Det er jo de som ser best hvordan barnet fungerer i løpet av dagen og om avdelingen blir som en "sykestue".

Ellers så har vi jobber som det ikke alltid bare er å være borte fra hvis ungen muligens kan være litt syk, eller hadde noen symptomer dagen før. Selv om vi får betalt, det er ikke der problemet ligger. Det er ingen som gjør jobben vår om vi er borte de dagene. Det er tidsfrister å forholde seg til osv.

Det er jo også slik at det er en viss kvote av dager for å være hjemme med sykt barn, og denne har vi ikke lyst til å bruke opp. For vår del har det riktig nok ikke vært noe problem, småen har stort sett vært frisk, men jeg vet om andre som sliter med at de bruker opp alle sykedagene, f.eks. tvillingforeldre.

Skrevet

Ble oppringt av barnehagen i dag med beskjed om at jenta mi var sjuk, da jeg kom dit 3 kvarter senere ble jeg møtt av en jublende toåring i toppform og en litt beklemt ansatt som bedyret at hun ikke hadde vært så spretten en time før.

Mitt poeng er, formen hos de små kan skifte fort, ikke alltid lett å vurdere om barnet er survete og trett eller survete og sjukt om morgenen.

Siden din datter var sjuk i to uker og så på nytt etter 3 dager, er du sikker på at hun var skikkelig frisk da du sendte henne dit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...