frk oktober Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Mini på 4 måneder legges ca kl 21 og sovner 21.30. Til nå har hun fått sove så lenge hun vil om morgenen, som regel våkner hun mellom 9 og 10. Spørsmålet mitt er: vil hun sovne tidligere om kvelden hvis vi vekker henne feks kl 7 om morgenen? Noen som har prøvd dette?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Hvorfor vil du endre på en så fin soverytme? Hadde jeg vært deg hadde jeg bare ventet til hun hadde blitt mer aktiv og kutter ned på kvelden selv.
*smula* Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Hvis du vil snu døgnet hennes, må du nok gjøre det gradvis. Starte med å vekke kl.9, så 8.45, 8.30 osv... Og så prøve å legge 15 min tidligere om kvelden.
Nat27 Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 lillemann her har omtrent lik rytme, og den funker superfint for oss. Ville aldri prøvd å endre den. Men det er jo oss.. ellers endret jeg litt på tidene da storesøster var baby, siden hun sov til 12 på formiddagen om hun ikke ble vekket. det var ikke alltid så praktisk, siden hun ble skikkelig sur når jeg vekket henne.. Jeg gjorde som smula over her sier, endret tidene gradvis, ca 15 min om gangen. husker ikke nøyaktig, men i løpet av to ukers tid hadde jeg henne i seng rundt 20.00, og hun sov til ca 09.00.
sillyfilly og Olivia Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Tutta her legges kl 8 som regel og sovner ca 9. Hun er da ett år men har holdt på med dette siden hun var 5 mnd. Hun våkner halv 9-9 om morgenen og det funker veldig greit. Men nå som hun må i barnehage etterhvert må vi jo vekke henne litt tidligere. Og da legger hun seg tidligere. Men så lenge dere bare går hjemme er det vel bare greit at hun sover så lenge om morgenen?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Tuppa her våkner alt fra 7.30-9 hver morgen. Men sovner alltid klokka 21 uansett Så jeg vet ikke rett og slett De gangene jeg har måtte vekke henne pga helsestasjon eller noe annet vi skal, har hun likevel tatt kvelden klokka 21. Jeg gjør som noen her sier.. Nyter den sovetiden hun har nå.. hun regulerer det sikkert selv når hun blir mere aktiv De begynner tidsnok å stå opp i 6-7 tia
frk oktober Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2011 Poenget er at vi veldig gjerne skulle hatt litt mer kveld for oss selv, så det hadde vært supert om hun la seg i 19tida... Men dere har vel rett, vi er i grunnen heldige med at hun sover såpass mye, så kanskje vi ikke skal endre på noe før hun regulerer det selv. Takk for svar :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 Hvis du vekker henne kl 07 hver morgen i en ukes tid eller så, vil hun mest sannsynlig være klar for kvelden kl 19 etterhvert=) Det var ihvertfall slik vi fikk snudd døgnrytmen til vår eldstejente, som egentlig ikke ville ta kvelden før kl 04 (!!) om natta...! Det var noen tøffe to uker, siden hun var så avsindig trøtt om morgenen, men det funka- og hun begynte å ta natta kl 19 istedet for kl 04!
*smula* Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Jeg skjønner godt at dere vil ha litt mer egentid på kvelden. Du kan jo prøve å snu døgnet hennes litt, hvis det ikke funker, så lar du henne bare sove slik som nå. Men vær forberedt på at det kan bli en del sutring , pga trøtthet.
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Jeg hadde samme døgnrytme som deg en peridoe. Men nå legger han seg rundt 6/7. Jeg har aldri vekka han om morningen el holdt han våken på ettermiddagen for få lagt han tidligere.. Han har snudd alt sjøl. Han begynte automatisk å legge seg tidligere og tidligere. Da han ble 4 mnd begynte han å legge seg 7/8 tiden og sov til 8/9 neste dag. Nå er han vært øyeblikk 5 mnd og legger seg som regel før 6 og sover til mellom halv 8 og halv 9 . I går sovna han faktisk halv 6 og sov helt til 8 i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå