Gå til innhold

"Manisk depressiv light"

Anbefalte innlegg

Jeg har PCOS og har "kronisk pms", jeg er en hormonell ukontrollerbar bombe.

Jeg har noen hormoner som løper løpsk til tider og har null kontroll på humøret mitt. Jeg kan ha perioder hvor jeg nesten er i en depresjon, så går det plutselig over til ubeskrivelig glede over livet. Periodene kan vare alr fra noen få timer til flere uker.

Trenger tips til å klare "overstyre" hormonene mine uten å bruke medisiner...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142891838-manisk-depressiv-light/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenker kanskje at trening vil hjelpe,

at det kan virke stabiliserende.

gode søvnrutiner

sunn mat

ikke kaffe i en manisk ligth periode.

redusere stress, hvis det er noe som trigger depresjon eller mani

samtaleterapi

coatch

lån en hund: gå turer med, syns hunder har en god effekt på meg hvis jeg er stressa eller deppa.

vet ikke om det var noe hjelp

masse gode ønsker og klemmer til deg!!!!

Jeg synes dette høres veldig ut som meg jeg...heh, så godt å se at jeg ikke er alene...hvordan fant du ut at du har PCOS? Ultralyd?

Og finnes det medisiner? Kan de måle hvilke hormoner du får for mye av?

Jeg har til og med vært til utredning for bipolar lidelse (aka manisk depressiv)

Jeg fikk henvisning fra legen pga manglende mens og jeg slet med å bli gravid. De tok en del blodprøver....som viste hormonell "ubalanse".

Gynekologen tok ultralyd av egglederne og fant flere cyster på begge egglederne. Så fikk jeg diagnosen PCOS. Det forklarte en hel del av min frustrasjon og ikke minst hodeverken jeg har slitt med fra jeg var 14 år....

Annonse

Hm, jeg skal ta dette opp med legen min jeg...vet jeg hadde masse cyster i hoftene/lårhalsen når jeg var lita, vet ikke om det kan ha sammenheng..? "en gang cystemenneske, alltid..."? Hehe...

men skulle jo starte utredning pga pms-plager for et års tid siden, de tenkte på noe annet først, husker ikke navnet men der der danner seg arrvev på livmoren..problemet er jo at jeg ikke sliter med så mye smerter, ikke mer enn vanlig tror jeg, det er psyken som er verst. Jeg blir jo helt gal. Stakkars mannen min. Men to uker før jeg skulle på ultralyd fant jeg ut at jeg var gravid, så de måtte utsette hele greia...stemmer kanskje ikke så godt med PCOS da?

Skal i alle fall sjekke...

Jeg har det som deg, svartsinne, impulshandlinger, utrolig sliten-vil bare sove, for så plutselig få uante krefter, føle meg som konge på haugen.

Jeg har god greie på ernæring, og i perioder hvor jeg lever sunt, spiser blodsukkerstabiliserende samt tar b vitamin og magnesium er periodene mye mer harmoniske. Hold deg unna kaffe i periodene du sliter!

Soloray har b-stress, den inneholder b vitaminer og magnesium.

Prøv disse to uker, jeg kan love deg små forbedringer alleerde etter et par uker. Jeg har helt "glemt" de selv over en lang periode, samt at jeg topper periodene med svart kaffe, noe som bare øker hele driten

Lykke til

Du kan også kjøpe "harmoniske hormoner" av Mia Damhus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...