Gå til innhold

Babybudsjett?

Anbefalte innlegg

Skulle ønske tiden gikk fortere akkurat nå, sitter jo med alle mine tanker helt alene. Ingen å dele med, enda!

Vi har i grunn ganske god råd, men vi er ikke akkurat mestere i sparing. Pengene har gått til reiser, restaurantbesøk og andre artige ting. Jobber med å lage en buffer, enn så lenge har jeg 25 000 og gubben litt mindre.

Men, nå skjønner jeg jo at vi må enten sette av penger, eller kjøpe ting underveis.

Hvor mye regner dere med å bruke på babyutstyr/svangerskapsrelaterte ting?

Og hvor mye til hva? Noe brukt?

Ser at budjsettet fort kommer opp i hele min buffer i allefall..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142891359-babybudsjett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:) hvis man ikke har noe utstyr fra før av må man nok svi av noen kroner i starten :S nå venter jeg nr 2 så jeg har allerede vogn, vugge,grindseng osv...men om d kommer en gutt må vi self kjøpe inn klær osv:)

med vår første kjøpte jeg tfk vogn som har bag og en sportsdel.... rundt syv tusen...fikk ei gammel grindseng og vugge som vi malte om. begge ble som ny og kan brukes til mange flere barn:) hihi:)sparte oss endel penger der! mange som selger de brukt til nesten ingenting, heller bare kjøpe en ny madrasse:) men vogna var litt grei å kjøpe ny for min del for jeg viste d kom til å bli en til etterhvert:)

ellers går d gjerne litt penger til sengetøy, vognpose (vi har en gammel saueullspose som går i generasjoner, beste posen ever!) sengekant, badekar,stellebord/matte, babycall, bilsete, ullklær (spes til de som er født sent på året), vippestol..der er sikkert mere...hehe:) men stellebor har man ikea sitt til 170kr ca som kom ut best i test:) eller bruke vaskeaskina hvs den står på badet;)

du finner fort ut hvor du vil kjøpe nytt og hva som er like greit å arve eller kjøpe brukt:) forskjellig fra person til person:) men man kommer langt men å spare to-tre tusen i måneden frem til man er 6-7 måneder på vei---gjerne da man begynner å kjøpe inn saker og ting:)

men få tanter og bestemødre til å strikke;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142891359-babybudsjett/#findComment-142891530
Del på andre sider

Hei kjære du!

Jeg venter nummer to, og har derfor alt fra før. Blir det en jente, må jeg ha en del rosa tøy, but that's it.. Så føler meg litt heldig sånn sett. Hvis dere har det litt stramt, kan det være en ide å kjøpe noe brukt. Ellers må dere huske på at familie og venner sikkert som regel har lyst til å spytte i litt de også.

Synes du er flink som har fått spart opp 25000, og er du prisbevisst og kanskje kjøper noe brukt, bør du kunne holde deg innforbi det foreløpig. Husk at venner og familie gjerne også ønsker å spytte inn litt her og der, og en trenger ikke ta alt på en gang.. Har du vogn, bilsete, stelleplass, seng og tøy på plass, så har du kommet langt. Så får en vurdere hvorvidt en trenger alle de andre tingene..

Vogn (6000/2000 brukt)

Bilsete (2000)

Stellebrett (2000, eller en matte + balje til 300 til sammen som jeg gjorde)

Seng (2000) + madrass, dyne, sengetøy (masse laken, hehe)

Babytøy

Diverse utstyr til vogn?

Leker/bøker?

Vippestol?

Lekegrind?

Babyteppe?

Leketeppe?

Vugge?

Babycall?

På sikt blir det flere utgifter, feks tøy, sikring av hus, leker, nytt bilsete and so on.. Pluss alle løpende utgifter som for eksempel mat og bleier. Det koster litt å legge til rette for en ny verdensborger, men en trenger virkelig ikke å blakke seg helt hvis en bare er litt bevisst.

Ønsker deg masse lykke til. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142891359-babybudsjett/#findComment-142896119
Del på andre sider

Jeg brukte veldig mye, minst dobbelt så mye som folk flest. Men dette hadde jeg drømt om så lenge, og kunne ikke tenke meg noe morsommere å bruke penger på.

Du må nesten bare sette deg ned å bestemme deg for hva du trenger. Hva en føler en trenger er veldig individuelt. Noen trenger du med en gang, mens en god del kan du kjøpe etterhvert som du ser behovet. Priser finner du på diverse nettbutikker. Du får det meste i veldig forskjellige prisklasser. Så å sette opp budsjett for andre er vanskelig når en ikke vet hvordan interessen for babyustyr er.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142891359-babybudsjett/#findComment-142896130
Del på andre sider

Jeg er nok over gjennomsnittlig interessert. Vil gjerne ha alt nytt, med unntak av bilsete. Det blir vel fort for lite.

Ønsker nytt pga har et stebarn, og ønsker at noe skal være spesielt for vårt første felles. Far har jo vært med på alt det andre før, så da må jeg få ha noe for meg selv.

Kan ikke si at budsjettet er ubegrenset, men gubben har gitt meg fri tøyler med hans kort, så lenge han slipper å være med ;) helt greit for meg.

Vil ha:

Fin seng

Fin vogn... sett på Hartan VIP XL. Den er ikke spesielt dyr heller

Fine klær

Stellekommode

Vippestol

Isofix bilsete

Ellers er jeg blank.

Trenger egentlig alt fordi jeg har gitt vekk etterhvert som andre barnet har vokst fra ting. Regnet med det gikk mange år før vi fikk egne, og det gjorde det.

Madrass

Sengetøy

Ammepute?

Og til mor:

Spa ;)

Og en goooood stol. Vi har kun sofa som er umulig å komme seg opp av. Så mor trenger en stol.

Så får vi se.

Tror egentlig mine foreldre vil kjøpe vogn også.

Vi har god økonomi, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142891359-babybudsjett/#findComment-142898669
Del på andre sider

hei =)

som de over her sier trenger du basic :

*sprinkelseng (vi har hensvik sprinkelseng fra ikea, hele den serien er kjempefin og smart! Senga kan brukes lenge fordi man kan til slutt ta av den ene langsida og sette på sengebukk istedet ;) )

pris: ca 700,- ?

*madrass (kjøpte jeg på KID interiør, gullet må jo få sove godt)

pris: 600,-

*dyne (allergivennlig dyne til senga, en til vugga og en til vogna kjøpte vi) Pris: 400,-

*sengekant (slik at baby ikke setter seg fast) 300,-

*vogn (tenk langsiktig, barnet trenger tross alt en vogn i bhg som er stor nok til han/hun når det er tid for det, vi kjøpte Basson Duo vogn med bag og sportsdel) Pris: 6500,-

*bilsete (ikke kjøp brukt, du vet aldri hva bilsetet har gått igjennom, og det er snakk om et liv så kjøp nytt er å anbefale). Vi kjøpte Be safe izi sleep ,Pris ca 1800,-

*regntrekk og myggnetting til vogna. Pris ca: 400,-

* Ammepute (anbefaler deg å kjøpe ei god ammepute, det gjorde ikke jeg og jeg sleit skikkelig med å finne ei god ammestilling og til slutt fikk jeg ikke til det.) Pris ca: 400,-

* Stellekommode ( dette kjøpte vi brukt på finn.no , det er som smak og behag )

* Fine klær finner du på :

nelly.com

bebito.no

hm.com

nostebarn.no

laredoute.com

osv...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142891359-babybudsjett/#findComment-142898863
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...