V&A Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 minstejenten her er 5 1/2 mnd da hun skal på sin første overnatting... jeg fullammer henne, og det er en stor grunn til at hun ikke er blitt passet enda =) førstemann (hun er 3 år nå) , var på sin første overnatting da hun bare var 6 uker gammel!!! jeg ammet ikke henne. MEN nå skal jeg da levere fra meg min puppeelskende lille jente, og jeg får noia av tanken! hun tar nemlig ikke flaske... (jeg har ikke prøvd så veldig mye da egentlig) men hun klarer kanskje å drikke fra tutekopp =) hun skal bare sove hos min mor, som bor 15 min vekke fra der vi skal være denne kvelden/natten.... så om det blir krise er det jo ikke lange veien =) men huff så jeg gruer meg!!!! jeg er virkelig hønemor nå føler jeg, noe jeg IKKE var med storesøsteren ... hmmm.... har dere noen tips til hvordan jeg skal gå frem med å levere henne? burde vi kanskje ha "øvd" oss litt først?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 jeg syntes vel det virker litt rart å gi fra seg en baby som ikke tar flaske, og som du ikke vet om tar kopp? hvordan skal hun da få mat? om det er bare om natten og hun sover hele natten, så kan du jo kanskje amme og så legge henne før du drar..
V&A Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2011 hehe ja det kan du si nei altså, vi skal i et selskap.... og vi tenkte da å PRØVE å levere henne fra oss. jeg skal ikke drikke og jeg har bil, så det er ikke krise om det ikke går men skjønner at det virker sprøtt kanskje... hun får mat i 18.30 tiden og sovner, får mat i 02.00 tiden og så igjen 07.00 eller seinere.... men OM hun tar tutekopp så blir vi vekke i ca 24 timer
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 det blir nok godt å dra uten barn. Siden dere er så nærme er det jo ikke noe i veien for å prøve, du er jo ikke lengre unna og kan hente henne om det blir krise:) Hvorfor ikke prøve et par ganger med tutkopp på forhånd...bare for å øve litt:) Evt så prøv med en flaske som er mest mulig lik puppen. Tommi tippi har feks en som er kjempefint. vet om flere som har kombinert denne sammen med pupp. Jeg kombinerer dr.browns med pupp, men ja hun rotet litt og var forvirret i starten. Jenta di er jo noen mnd nå og har vel sugeteknikken til puppen godt integrert, så det er ikke sikkert flaske blir så vanskelig for henne:)
V&A Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2011 ja det var det jeg tenkte også! =) men skal jeg da prøve med utpumpet melk, vann eller morsmelkerstatning? jeg har pumpet ut nok melk som jeg har i frysen til overnattingen da.... så hun skal mest sannsynlig ikke ha erstatning (hvis hun ikke plutselig blir SUPERSULTEN) . hm, har aldri hørt om Tommi Tippi, men det skal jeg absolutt sjekke ut!!! hvor lang tid tok det før din jente fikk til sugeteknikken på flasken ? =)
velsignet med to Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Jeg har også hørt at Tommi Tippi visstnok er "redningen" for de som ikke tar annen flaske. Jeg har også ei frøken som var sta på det der med hvor maten kom fra ;-) Løsningen for oss var Dr. Browns, den har veldig mye mindre flasketut enn andre flasker, innbiller meg at det er derfor hun tok den (faktisk første gang hun fikk prøve den!). Så jeg anbefaler den ;-) Lykke til!
V&A Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2011 tusen takk for svar!!! jeg var på butikken i dag og leitet etter denne Tommy Tippee.... men den fant jeg ikke... og utolmodig som jeg er, så kjøpte jeg en annen en for å prøve! dette var NUK sin, kjøpt på BRIO =) det sto på den at det var det nermeste "breastfeeding" man kom! =) og den er ganske bra formet som et bryst også faktisk! =) og min "lille" snuppe klarte å suge fra den etter litt biting og kaving OH HAPPY DAY !!! så nå skal vi øve oss hver dag fremover , så blir det nok så bra så =) da kan mammahjertet mitt ikke være SÅ bekymra...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 Hehe masse lykke til! Venter spent på å høre hvordan det gikk, da jeg har en lik gutt som din jente. Han er litt over 5 mnd å har aldri hatt barnevakt i det hele tatt..Ser jo kanskje at det kan være lurt å begynne å øve litt på det, med tanke på barnehage osv, hehehe..
V&A Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2011 nå er ikke dette før om 1 uke da, så er en stund til enda!!! ) men det er sikkert greit å øve litt...!! jeg skal øve med flaske nå hver dag slik at jeg VET at hun lett får i seg mat uten anstrengelser fra både henne og min mor =) da hadde hun jo hatt det bedre hos meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå