Goomba84 Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Flere som opplever murringer og føler at det er mensen på gang, til tross for at dere er midt i syklusen (når dere ikke skulle hatt murringer mener jeg) ?
Rime Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Vel, det er første pp jeg bruker vitex og jeg har det på samme måte no. Er 4 dpo. Har ikke tenkt så mye over det før jeg leste innlegget ditt!
ispinne Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 hvor kjøpte dere Vitex, og hva koster det ca? skulle kjøpe idag på apoteket, men de hadde ikke. ikke helsekost heller.....
Rime Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Det må bestilles fra danmark på helsekosten.dk Det kostet ikke mye, under 200 kr Du må huske å slutte å bruke det når du får positiv grav.test
Babyønske �� Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Det skal være å få på apotek i Norge nå. Og noen helsekost har jeg lest. Men det er langt billigere å bestille fra Danmark.
Babyønske �� Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Kan ikke huske jeg merket noe til murringer når jeg brukte det. Bortsett fra når jeg var gravid da. Men midt i syklusen? Det kan ikke være eggløsning du kjenner da?
ispinne Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 kan vitex hjelpe med å få eggløsning etter p-pilleslutt?
ispinne Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 og lurer på; stemmer det ikke at man MÅ ha eggløsning før man kan få mensen? så siden jeg har mensen nå, så betyr det at jeg garantert har hatt eggløsning?
Babyønske �� Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Vitex kan hjelpe kroppen til å stabilisere hormoner i ubalanse. Ikke direkte hjelpe deg til å få eggløsning. Er hormonene dine i ubalanse kan det ta tid å få orden på de, selv med Vitex. Les mer om Vitex her: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm Har man stabile sykluser, som ikke er for korte eller for lange, så har man mest trolig eggløsning. Men det er også mulig å få mens uten å hatt eggløsning.
ispinne Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 å HJELP! herregud..... skal jeg gå månedsvis og virkelig jobbe hardt for å prøve og bli gravid, for så å finne ut at jeg ikke har hatt eggløsning engang?! :/ ille! jeg som var såå positiv i går da jeg fikk mensen, og tenkte at dette er iallfall et tegn på at syklusen i det minste er i gang, og at jeg har hatt eggløsning! ..... men nei. kan vel stemme ganske godt, fordi jeg gikk jo uten noe utflod i det hele tatt helt frem til mensen som kom i går. fy søren så kjipt og måtte gå og prøve,prøve og håpe så inderlig å få en positiv graviditetstest som resultat på all innsatsen, også etterpå finne ut at eggløsning ikke har kommet tilbake enda:,(
Babyønske �� Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Du trekker kanskje litt hastige konklusjoner nå. Men det er nok sånn at det bare er et fåtall som blir gravide på første forsøk, særlig om man har brukt hormonell prevensjon. Å prøve i 6-12 mnd er ikke uvanlig, men de fleste blir gravide innen 6 mnd. Selv om alt tilsynelatende er i orden og man har månedlig eggløsning er ikke ensbetydende med at det klaffer med en gang dessverre. Du kan jo få en indikasjon på om du har eggløsning ved å bruke eggløsningstester, verre er det ikke. Kartlegg syklus, bruk eggløsningtester for å finne eggløsning, ha sex jevnlig, regn med å bruke noen måneder og ikke stress(vanskelig ja, det vet jeg alt om) Men ikke begynn å innta alskens midler uten at du vet at ikke alt er som det skal med syklus/hormoner. Det beste er å bli naturlig gravid. Jeg brukte nesten 1 år på å bli gravid med førstemann. Nå med andremann ble jeg mer eller mindre uplanlagt gravid. Så jeg vet at begge deler går an. Lykke til!
LC87 Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 Ikke for å minske håpet ditt, men jeg har måtte gå på hormon tabletter for å få igang mensen etter ppille slutt. Fikk IKM i dag, altså 3 syklusen jeg har siden jeg begynte på hormontbl. Har testet hver mnd for EL, men ingen tester har vært pos. Så er fullt mulig å få mens men ikke EL. Er heldigvis ikke sånn for alle. Planen min er nå å kjøpe billige EL tester, teste x 2 pr dag og er ikke noen tester pos, skal jeg kontakte gyn og be de ta blodprøve ca 1 uke etter forventet EL, for å se om jeg har hatt EL. Nå er jeg ferdig på hormonkuren på 3 mnd, så skal bli spennende å se om kroppen min klarer å produsere mens selv framover... Går en spennende tid i møte.... Men uansett, vil ikke du skal miste håpet... Som nevnt ovenfor, IKKE stress.. Er flere leger og gyn som sier at det kan ta flere mnd etter ppilleslutt før man får EL, selv om man har IKM. Kroppen er en kompisert maskin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå