Gå til innhold

Noen som har opplevd veldig milde utbrudd av vannkopper??

Anbefalte innlegg

Sønnen min har noen kvise.liknende prikker på kroppen, hovedsakelig i ansikt og på overkroppen. Si kanskje mellom fem og ti prikker. De påpekte det i barnehagen for et par dager siden og ba oss følge med, men det har jo ikke akkurat utviklet seg til noe. Prikkene forsvinner uten å bli store og væskefylte. Hva annet kan det eventuelt være?

Fortsetter under...

Jepp, datteren min hadde et slikt vannkopputbrudd. Hun fikk kun en "klassisk" vannkopp bak øret. Den ble til en væskefylt blemme og tørket inn med skorpe. Bortsett fra den ene fikk hun bare et mildt utslett i ansiktet og på overkroppen og gikk bort etter 1-2 dager uten å bli til blemmer. Ingen feber, ingen sykdomstegn. Alikevel liten tvil om at det var vannkopper. Alle (faktisk alle) de andre 15 barna i bhg fikk utbrudd rundt denne perioden. Min datter var den som fikk mildest utbrudd.

Guttene her hadde veldig mildt utbrudd.

Eldste hadde noen kviselignende prikker litt rundt omkring, lillebror hadde en eneste enslig en i tinningen (han ble forøvrig ammet),

Vi var i tvil om det var vannkopper, siden jeg ikke syntes de ble utpreget blemmer og tilslutt skorper heller.

Men siden dette så har det gått flere runder med vannkopper i barnehagen, og de har tilbrakt mye tid sammen med andre som er syke, men ikke fått noe utbrudd selv. Så vi satser nå på at vi var heldige den gangen :)

Lillingen min hadde endel prikker (20 på overkroppen, 5 på bein og armer, og endel i hodebunnen).

Noen så ut som små kviser og andre som vannblemmer. De som så ut som kviser var nokså små også med en bitteliten vannblemme i midten.

Grunnen til at jeg sier det var mildt er rett og slett fordi han ikke var "syk" under utbruddet. Han hadde noen prikker, ja, men ingen feber, ingen kløe og ingen andre sykdomstegn.

Vi gikk til legen med ham vi, for å få en bekreftelse på at det var vannkopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...