Gå til innhold

Lei av de skremmende innleggene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns veldig mange av innleggene her er skremmende. Spessielt vil jeg tro de er skremmende for de som er førstegangsfødende, og som er helt ny her inne. Selv er jeg andregangsfødende, og har merka at jeg har vært mer bekymret i dette svangerskapet enn det forige. Dette tror jeg er for at jeg har lest så mye skumle ting her inne. Nesten annenhvert innlegg her er om SA og MA osv.

Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig for dem som opplever dette, og at de trenger støtte og den slags, det er ikke det det står på.

Men tenk på alle de andre som blir så bekymra av å lese dette!

Det må da gå ann å ta opp slike ting i et eget forum.

Er jo meninga at det å bli gravid skal være en kjempefin ting, og ikke at man skal gå å være konstant bekymra. Håper at dere alle greier å nyte graviditeten! Det skal iallefall jeg, nå som jeg snart hopper over til 2 trimester. Har bestemt meg for å slutte å bekymre meg, og bare kooose meg med babyen i magen :)

Jordmødrene har skrevet øverst på 1.trimester forumet; Vi ønsker ikke at dere skal skremme hverandre, men respektere og støtte hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker så altfor godt hvordan dette var ifjor på denne tiden.

Hadde akkurat funnet ut at jeg var gravid og logget meg inn på dette forumet- og fikk sjokk over at det gikk galt så ofte!!

Gikk i ukesvis og var bekymret.

Ettehvert så skjønte jeg jo at det ikke er hele sannheten,de som har mistet føler et behov for trøst og forståelse og vil nok søke til et sånt forum,hvor de kan treffe andre som har opplevd dette triste.

Derfor blir det veldig dominerende med sånne innlegg her.

Husk,det er lettere å skrive ned ting som er tunge og vansklige,enn å starte en tråd sojm heter "det går fortsatt bra idag." :)

Jeg lærte meg etterhvert å tenke at "Så lenge jeg ikke ser anntydning til blod på pairet så skal jeg IALLEFALL ikke bekymre meg!"

Jeg såg aldri blod,og i Oktober fødte jeg jenta mi.

Skrevet

Denne diskusjonen blir man aldri ferdig med..

I beskrivelsen over står det også dette: "Dette er et forum for alle i 1 trimester - også de som frykter at noe kan være galt."

Man kan selv velge hvilke innlegg man leser.

Skrevet

Jeg er lei av slike innlegg som dette jeg!

Skrevet

Jeg må nesten le, når jeg ser reaksjonene.

Jeg skjønner som sagt at folk vil få ut det de tenker på, og skrive om alt det vonde som skjer. De trenger støtte fra andre som har opplevd lignende ting. Det hadde sikkert jeg også trengt. men jeg mener bare... fins det ikke et forum for det? et eget et..?

Syns bare det er så synd at alle skal gå å bekymre seg så mye. Men ja, om dere gjør det.. så gjør som meg og ikke les disse innleggene.

Og om dere er lei av innlegg som dette, så ikke les de heller!! :P

Skrevet

Det er ikke bare folk som skriver om SA som er skummelt og gjør meg bekymret... på "min side" uke 9 så står det nå at minst en abort er VANLIG!

Skrevet

Mitt "tips" er å slappe av og nyte graviditeten. Man har aldri en garanti for at ting skal gå bra, men man har alltid et valg selv - om å gjøre dagen positiv eller negativ.

Til alle som er lei skremmende innlegg, slutt å les dem da.

Til alle som er lei innlegg fra folk som er lei negative innlegg, slutt å les dem.

:-)

(det er sikkert noen som tar dette innlegget ille opp også - men det er ikke meningen å støte noen)

Skrevet

Ja, det er sant.. det leste jeg og. Og ble selvfølgelig litt redd av det. Hadde faktisk glemt det nå :P hehe..

Skrevet

Mente ikke å støte noen med dette innlegget. Mente vel mere det samme som du skriver, at folk må slappe av og nyte graviditeten. Og at de som er nye her inne må prøve å tenke positivt:)

Jeg har slutta å lese de skremmende innleggene.

Skrevet

...og på det punktet støtter jeg dere helhjertet, begge to :-)

Skrevet

Dette er et forum for alle i 1 trimester - også de som frykter at noe kan være galt. Vi ønsker ikke at dere skal skremme hverandre, men respektere og støtte hverandre.

Les nøye gjennom dette. Det står altså. Dette er et forum for ALLE (dvs de som tror de mister, men også for de som IKKE tror de mister. Vi ønsker ikke at dere skal skremme hverandre (vel, mange førstegangsgravide BLIR skremt, det har jeg full forståelse for), men respektere og støtte hverandre (respekt og støttebiten går altså begge veier, selvom selvfølgelig de som har mistet trenger mer støtte enn de som ikke har det. Men vi må forstå hverandre, om vi i tilegg skal begynne å krangle om dette så blir det jo så ukoselig å være her at det halve kunne vært nok.)

Jeg skjønner at de som har mistet trenger støtte, selvfølgelig skjønner jeg det. Har ei venninne som går igjennom dette nå, og det er ikke noe gøy. Jeg VET det. Men som sagt, det kan da ikke være så innmari vanskelig å skjønne at vi andre her inne faktisk blir ekstra bekymret over alle de negative innleggene?

Skrevet

Jeg tenkte akkurat der samme som deg for en uke siden. Mistet i helgen. Fikk selvfølgelig sjokk, men i ettertid vet jeg at det vært enda vanskeligere å komme gjennom hvis jeg ikke hadde sett at mange andre i 1. Trimester opplever det samme. Hvis det var bare positive innlegg her hadde jeg nok følt meg enda mer mislykket og unormal som mistet.

Skrevet

Skriver under på innlegget ditt *june*. Første gang jeg var gravid visste jeg ikke hvor vanlig det var å miste (ja for det er vanlig og mange mister tidlig uten at de vet det). Da skrev jeg inn et innlegg på 1 trimester om hva som hadde skjedd slik at de som jeg fulgte, og som fulgte meg, skulle hvite hvorfor jeg ikke fortsatte på forumet. Deretter gikk jeg over til mistet forumet sammen med likesinnet. Dette er en trend som jeg ser alle gjør. Det er ikke slik at de som mister blir her og fortsetter å skrive om det... Det hører sjeldenheten til. Mange er også flink til å skrive på emnefeltet hva innlegget handler om og da trenger man ikke å trykke seg inn på innlegget.

1 trimester er og blir en prøvelse for alle uansett.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...