#Aurora har tre gutter# Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Er i dag 31+3uker og lurer på når dere starter å ta bringebærkapsler for å bli moden!
sisten Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Helsekostbutikk:-)) Det heter vel fra uke 34 men noen begynner litt før :-))
3 nøtter til Askepott Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Haregud, folk er ikke vel bevarte. 1 ting er å bruke penger på sånn dritt, men fra uke 34??? ungen er jo prematur. hvis du i det hele tatt skal bruke det synes jeg de som går på overtid kan ta det. ikke før.
sisten Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Men da har du kansje missforstått da disse kapslene IKKE setter igang fødselen, men modner sakte dersom du overhode får noe effekt. Noen mener også at du minsker risikoen for større repturer, da de skal "hjelpe" elastisiteten. Jeg ble rådet av jm og ta disse fra uke 34 ettersom jeg har hatt 2 fødsler med store rifter. Eller drikke bringebærte.... Modningsakupentur derimot skal ikke utføres før uke 37 :-)) Og jeg er vel bevart :-)
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Enig med sisten her. disse pillene skal gjøre at man KAN få en lettere fødsel,de setter ikke igang fødsel..
3 nøtter til Askepott Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Har ikke misforstått noe som helst. De kapslene blir brukt for å få igang rier på lik linje som kanel, brysvortestimulering ect.
sisten Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 I et normalt svangerskap er det ikke mulig å sette igang fødselen med brystvortestimuli, samleie osv, men da du er moden og kroppen er klar kan disse faktorer gi et puff. Det er ikke noe farlig med bringebær, sex osv men modningsakupentur tas ikke før uke 37. Og bruke sterke avføringspreparater derimot er ikke bra uten i samråd med lege. Jeg opplever jentene her inne som fornuftige og mange ønsker og gi kroppen de bestevilkår for god fødsel. Også me selv :-) det er jo alltid noen som er urealistiske som nesten ønsker å føde prematur men det er vel skjeldent.
*Lilly* Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Jeg synes det er så mange forskjellige meninger om dette. Jeg spurte jordmor og hun sa at man ikke skal begynne før etter uke 37, da dette kan være med på å framskynde fødselen. Det gjelder både te og kapsler. Jeg vet jo ikke om hun har rett, men velger å stole på en som jobber med gravide og tar i mot nyfødte hver eneste dag. Det virker som folk her inne har så veldig lyst å begynne med disse kapslene og teen så tidlig som mulig, men tror nok det holder fint at man begynner i uke 37.. Men for all del, dere gjør som dere vil:)
sisten Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Jeg ble rådet av jm selv å begynne i uke 34, da det tar litt tid for effekt dersom du overhode får effekt :-) jeg stoler på jm jeg går til, det var helst grunnet ruptur hun anbefalte de til meg.
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Jo Hallis her har du tydeligvis totalt misforstått å jeg vet hva jeg snakker om! Bringebærkapsler setter ikke igang en fødsel!!!! Bringebærblad brukes for å fremme modning samt gi en lettere fødsel ( raskere ) noe mange ikke vet er at man skal fortsette å bruke disse etter fødselen en god stund også da man kommer seg fortere til hektene igjen. Jeg brukte selv bringebærkapsler fra life helsekost under mitt andre svangerskap å fødte ti dager før terminen, begynte da så smått i uke 32 å økte på rundt uke 34.... Nå gjør jeg akkurat det samme under mitt tredje svangerskap. Å det tullet med kanel å alt muli som setter igang er ganske så sjelden skjer altså, ungen kommer når ungen er klar for det. det hele har med modingen å gjøre ikke hva du heller i deg!!! Les i det minste fakta før du ytrer deg om noe du tydeligvis ikke vet av egen erfaring! Du kan forresten starte som meg med å begynne så smått med kapslene rundt uke 32 så øker du dosen etter det som står angitt rundt uke 34... Jeg kjøper mine som skrevet ovenfor hos life å tar nå 6 kapsler om dagen.. tre morgen å tre kveld Drikk masse vann ))
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 Hmmm Lilly da må jeg si at jeg spekulerer litt på jordmoren din:) Det er dessverre mange som ikke vet nok omkring dette noe jeg sannelig har fått erfart selv, selv har jeg jobbet innefor dette tidligere å vet hva det dreier seg om.. Bringebærblad kapslene setter absolutt ikke igang en fødsel om ikke kroppen din er klar for det, men de som f eks har født prematur før eller har stor sjangse for å føde for tidlig pga andre ting bør vente til minimum 34 uker før de begynner Det står angitt at man kan starte med disse 1 til 2 måneder før termin.... Kapslene gir dessuten bedre effekt enn te bare slik at dere vet
3 nøtter til Askepott Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Jeg har lest om emnet, har også snakket med JM om det og hun sa at det kunne framskynde fødselen. Mulig det også virker sånn at du får fortere og lettere fødsel, ikke vet jeg.
TiNi88 Skrevet 10. februar 2011 #14 Skrevet 10. februar 2011 Tror du må bøye deg for flertallet her Hallis Bringebærblad er en "kvinneurte" som ofte bruker i svangerskapet for å styrke bekkenbunn, livmor og forebygge kvalme! Det er alldeles ikke noe som framskynder fødselen, men det kan være med på å gjøre fødselen raskere når man først er moden, på grunn av den styrkende effekten den skal ha på livmoren! Selv har jeg startet med te. Drikker den når jeg får lyst på en kopp, og den var faktisk veldig god på smak Jeg starter nok med kapslene i uke 34. Har ikke råd til å starte nå, er jo ufattelig dyrt Fortsetter med de en stund etter fødsel sammen med knipeøvelser for å slippe unna bekkenplager Når det gjelder det andre temaet jeg ser det har vært litt diskusjon rundt de siste dagene; "å ønske prematur fødsel" forstår jeg ikke oppstyret Mange som har sterk sexlyst i svangerskapet, og har sex for nytelsen og intimiteten sin del, så det kan vel umulig være unaturlig ;D Når det gjelder akkupunktur tror jeg ikke en profesjonell aktør i Norge ville prøvd å satt igang en fødsel før den fødende er moden! Jeg håper selv at jeg føder til termin, og kommer nok til å prøve alle velkjente kjerringråd uken før! Det eneste jeg avstår fra er medisiner og alkohol som man faktisk vet at kan framskynde en fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå