satser & vesla Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Jenta mi har alltid likt å bade, men nå i det siste har hun nektet og derfor begynte vi med dusjing. Men, det var heller ikke populært. Jeg tror det er hårvaskinga hun ikke er noe særlig begeistret for - forståelig nok. Men, duverden for et styr å få det unnagjort. Må vaske håret oftere nå pga hun spiser selv og da "smører" hun av og til håret med middag og pålegg ;-) Så langt dusjer vi to ganger i uka hvis jeg greier å få vekk matrester ved hjelp av våt klut på håret. Hvis ikke så er det rett i dusjen. Men, å bade i svømmehallen - det eeeeelsker hun :-) Heldigvis! Flere som sliter med å få badet/vasket håret til de små?
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Vi hadde også en periode hvor vi slet fryktelig med å vaske håret til vesla. Tror faktisk hun var ca 14 mnd da (er 17 mnd nå). Hun som alltid hadde elsket å bade, og nå ble det som du sier; bare et styr. (Vi har også forresten en som liker å smøre seg i håret med middag og pålegg. Jo verre lukt, dvs makrell i tomat og kaviar, desto mer moro er det!). Uansett, plutselig en dag var det allikevel helt greit å vaske håret. Tror ikke vi gjorde noe spesielt, annet enn at vi forberedte hun på hva som skulle skje. Så hver gang jeg sier at vi skal skylle noe nå... selv om det bare er hånden... så legger hun hodet bakover i badekaret. Så forhåpentligvis er det kun en kort periode for dere også
det er berre mordi Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Ja, plutselig for et par uker var det hyling her også Hun er snart 16 mnd og har elsket å bade frem til nå. Fant ut at det er dusjhodet hun klikker på. Så her må vi tappe i baljen når dusjhodet er under vann slik hun ikke hører eller kjenner den. Det gikk greit i dag når jeg gjorde det på "hennes" måte:)
Sistah*G07*J09* Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 samme problemet her, snuppa er 15mnd og for ca en mnd så klikket hun helt i vinkel da vi skulle vaske håret. Fant ut at hun ikke liker lyden/spruten til dusjen, så her vasker vi håret med å helle vann fra en kopp over hodet spent på hvordan det skal gå når vi skal i svømmehallen på lørdagen, har av ulike grunner aldri fått muligeheten til å dra dit :/ så det blir første gang i basseng for hennes del spennende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå