Gå til innhold

65 gram på en uke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla mi er snart 4 måneder og den siste måneden har vi slitt litt med spisingen..

Hun blir veldig sint og utålmodig når hun skal spise.. og jeg skjønner ikke helt hva det skyldes..

Hun slipper puppen etter noen minutter og begynner å gråte.. noen ganger virker det som om hun har vondt i magen for hun promper gjerne.. men så kan hun være like blid igjen etter en liten stund. Og så spiser hun et minutt igjen og så gråter hun igjen (og promper).

Det hjelper noen ganger å gi henne smokken, som hun sutter iherdig på, for så å lure den ut og lure puppen inn i stedet for.. Men det blir lite effektiv spising av dette.

Jeg skjønner bare ikke hva dette skyldes.. har snakket med ammeveileder som mente det måtte skyldes at jeg har mindre melk på kvelden.. men hun kan godt være sånn på dagtid også..

Veide henne for 3 uker siden.. da hadde hun gått opp 300 gram på to uker. Veide henne igjen nå og nå var det bare 65 gram siste uken..

Hun er blid og fornøyd og sover godt om natta - men har begynt å sove dårlig på dagen (3 lurer på 30 minutter).

Vet ikke helt hva jeg lurer på? Men er vel egentlg bare ute etter å høøre hva dere andre tenker om denne situasjonen? Noen tips til hva jeg kan gjøre? Bør jeg ta kontakt med helsesøster (med tanke på vektoppgang på kun 65 gram siste uken), eller bør jeg avvente situasjonen og f.eks. veie henne igjen om en uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:) er nesten som med bare at min jente gikk NED 30 gram på ei uke. Om jeg var deg ville jeg avventet litt. Jeg fikk beskjed om at veiing for ofte vil bare gi bekymringer da de vokser så i rykk og napp. Når jeg veide jenta mi 2 dager etter jeg så hun hadde gått ned så hadde hun gått opp over 100 gr. Så om jeg ikke hadde veid henne to dager tidl så ville jeg aldri funnet ut at hun hadde gått ned. Datteren din har ikke gått ned så jeg ville bare sett an jeg:) de legger jo ikke på seg like mye hver uke og nå er hun jo også så stor at veltøkningen vil avta:)

Skrevet

De varierer litt fra uke til uke, tror ikke det er så farlig om de ikke går opp mye hver uke. Men om det fortsetter over tid bør man kanskje høre m hs.

Min på 3.5 mndr har kun gått opp 300g siden jul, det var tre uker hvor hun ikke gikk opp noe i det hele tatt og hun har gått ned et par hakk på kurven sin. Vi har derfor fått beskjed om å gi tillegg, men dette skjedde ikje før det var gått flere uker uten økning.

Lykke til, håper hun tar seg opp igjen uten "hjelp"!

Skrevet

Ville veid neste uke, før jeg ville gjort noen tiltak..

Her hadde vi også en uke hvor han hadde gått opp lite, uka etter hadde han gått opp mye igjen..

Skrevet

dere bekrefter vel bare det jeg har tenkt hele tiden.. men godt å høre det fra andre også!

grunnen til at jeg er bekymret er pga alt dette tullet hun har begynt med når hun spiser.. hyling og skriking.. Men jeg tror jeg bare ser det an.. ammer henne jo så ofte hun ber om det (og gjerne enda litt til.. hehe) + at jeg har begynt med smaksprøver..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...