MammaMø85 Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Er idag 22+4. Igår var jeg på kontroll og blodtrykket har gått fra lavt til høyt( 131/92 ) på ca tre uker. Ble målt to ganger til og da steg det skyhøyt, forklaringen der er vel at jeg sikkert fikk puls i 200 og stressa som et uvær, ble jo så redd. Ble uansett tatt inn til sjekk på føden. Jeg var fortsatt livredd og blodtrykket var fortsatt høyt. Ingen proteiner i urinen, ingen hevelser. Ble tatt ultralyd og alt var fint med krypet i magen. Ble sendt hjem igjen og skal sjekkes igjen på fredag. Jeg er så redd! Idag har jeg hatt vondt i hodet hele tida, klarer ikke slå meg til ro med dette. Redd det skal utvikle seg til noe mer. Og hvis det verste skulle skje, at babyen må ut, hva er sjangsene for at det går bra med den så tidlig? Noen med erfaring med ekstremt premature babyer?
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Jeg har ingen kjennskap til emnet, og kan derfor ikke besvare spm ditt. Men jeg syntes det var fælt du ikke hadde fått noen svar her! Jeg er selv 22+6 idag, og skjønner bekymringen din (selv om jeg ikke har påvist slikt du beskriver) Men de sier jo at fra nå av vil alle tiltak settes i sving dersom man skulle gå i fødsel. Jeg håper og tror du slipper å føde så tidlig. Du har krav på trygg og god oppfølgning. Så prøv å slappe av, og snakk med ekspertene når du har ting du lurer på. Dette går nok bra Stor klem fra
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Hei! Uff, skjønner det godt at du blir redd. Og DET hjelper jo ikke akkurat på blodtrykket. Blodtrykket som du oppgir er jo ikke sååå høyt, og det høres jo også lovende ut at du verken har ødemer eller proteiner i urinen. Hodepinen kan jo komme av stresset rundt det hele. Det går helt sikkert bra, men det er likevel godt at de følger deg opp. Lykke til på fredag!! klem fra
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Hei! Uff, skjønner det godt at du blir redd. Og DET hjelper jo ikke akkurat på blodtrykket. Blodtrykket som du oppgir er jo ikke sååå høyt, og det høres jo også lovende ut at du verken har ødemer eller proteiner i urinen. Hodepinen kan jo komme av stresset rundt det hele. Det går helt sikkert bra, men det er likevel godt at de følger deg opp. Lykke til på fredag!! klem fra
LilleFru Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Hei! Dersom de syntes det var fare på ferde, ville de ikke sluppet deg hejm igjen, det vet jeg sikkert. Og som Frøya skriver, BT du beskriver er ikke så høyt. At det stiger når du må sjekke flere ganger er helt normalt. Du er snart 23 uker, dersom lege/ jordmor mener det er fare for deg eller baby, vil du innlegges for nøye observasjon på sykehuset, du vil få strengt sengeleie for å holde baby inne lengst mulig. Hold deg rolig du, stress ned, de vil sjekke deg igjen til fredag. Om du legger deg nedpå litt ekstra, prøv å slapp av, det er det beste du gjør både for deg selv og baby
Lykkeligmamma:) Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Hei! Viktigste er nok at du prøver å ta det helt med ro og ikke bekymre deg for mye. Som de andre her har nevnt, så er jo ikke by ditt så høyt. Og at de vil sjekke deg igjen på fredag er jo veldig beroligende. Jeg ble selv sendt i sykebil til sykehuset etter at slimproppen gikk og jeg fikk premature rier i Uke 25, forkortet livmorhals. (Litt senere enn deg, men likevel så alt altfor tidlig). Riene roet seg når jeg fikk roet meg litt, og da slapp de også å gi meg drypp for å forhindre fødsel skulle starte. Ble innlagt, og fikk lungemodningssprøyte for den lille, to atk med 24 t mellomrom slik i tilfelle den lille skulle komme. Fikk komme hjem etter fire dager, og ting ser bra ut nå. Vil nok tro de legger deg inn, og gir deg lungemodningssprøyte hvis de tror det er fare for deg, babyen, fødsel. Uke 23 er jo veldig veldig tidlig, men d viktigste er at du slapper av. Jeg var helt sikker på at jeg kom til å føde i sykebilen men er så lykkelig for at det gikk bra. Å den lilel holder seg fortsatt i magen min. Er nå snart 28 fullgåtte uker. Men må ta det helt med ro, og er til sjekk av livmorhalsen og på ul hver uke. Krysser fingrene for deg, og at det vil gå bra og at den lille holder seg inne i magen din en god stund til. Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå