Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #1 Del Skrevet 9. februar 2011 Hva gjør jeg? Det er svaret jeg får når 5.klassingen kommer hjem fra skolen og svarer på spørsmålet om hun har med seg bøkene til leksegjøring. "Jeg glemte det"- to tre ganger i uka hører jeg det svaret. Lærerne kan ikke passe på at alle ungene får med seg de rette bøkene hjem. Jeg kan ikke møte opp utenfor klasserommet etter siste time for å se til at hun får de med seg. Jeg kan ikke sette en plakat på klasseromsdøren om at hun må huske leksebøker. Jeg har allerede følgende tiltak: Glemt bøkene 1.dag : Uten PC resten av dagen. Glemt bøkene 2.dag: Null pc denne dagen også, samt kraftig redusert tv-tid. *Sukk* Jeg kjenner jeg blir eitrende forbanna!! Hva skal jeg gjøre? Hun er tross alt straks 11 år!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142890248-jeg-glemte-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #2 Del Skrevet 9. februar 2011 Oj - akkuratt som om jeg skulle skrevet dette innlegget selv. Har akkuratt samme problem - bare han er 13! år... Helt håpløs. Jeg har også innført straffetiltak dersom han ikke har bøkene med seg, tilsvarende det du har. Jeg får også ofte høre at "vi fikk gjøre leksene på skolen". Da forteller jeg han at jeg vil gjerne se hva han har gjort, men da har han ikke bøkene med seg... Sukk.. Seinest i dag så hadde vi dette temaet oppe og han har lovet meg å ta ALLE leksebøkene med seg i morgen. Jeg har dessverre ingen råd til deg, men ville bare fortelle deg at du er ikke alene! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142890248-jeg-glemte-det/#findComment-142890266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #3 Del Skrevet 9. februar 2011 Hva med å bytte ut straff med ros? Si at om hun husker de riktige bøkene, så skal hun få velge en desert eller lignende. Pass på at rosen ikke blir å kjøpe noe til henne, da blir det feil inntrykk, men si på en onsdag, så er det noe hun virkerlig vil se på tv'n eller lignende, si i fra ved frokostbordet: om hun husker alle bøkene som hun har lekser i, så får hun se programet, om hun glemmer, så må hun stå over. (det med tv'n er bare et eksempel da) Da vet hun fra morgenen av at det kan vanke et "privilegium" om hun husker det hun skal, og hun er da forberedt på det hele dagen. Ettersom hun blir flinkere så blir beløningen mindre, men forklar hele veien at det blir en stor ting når hun husker leksebøkene uten at du minner henne på det. Dette kan være at hun og ei venninne får en kinotur på helg, eller dere som familie drar på bowling, gjør noe hun liker. Men, om hun glemmer bøkene etter denne belønningen, så må straffen stå til det også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142890248-jeg-glemte-det/#findComment-142890275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå