superhygge Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Er sykmeldt pga hyppige og langvarige kynnere (uke 29), med beskjed om å slappe av og ikke anstrenge meg. Fryktelig kjedelig, så dagens høydepunkt er en tur i butikken som ligger 500 meter unna. Magen var stram fra jeg gikk hjemmefra, men så tok det helt av og jeg ble stående utenfor butikken uten å greie å gå ett eneste skritt. Lang historie kort, så fikk jeg hjelp av en fremmed dame som kjørte meg hjem og sørget for at jeg kom meg inn i huset. Nå har jeg ligget her i en time og det kjennes som det begynner å slippe litt...Tenk at jeg har dårlig samvittighet for ikke å være på jobb! Kommer til å kjede vettet av meg hvis jeg ikke kan gjøre noe som helst, men heldigvis er det "bare" 11 uker igjen.... Noen andre med liknende plager eller??
gravid.på.ny Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Kjenner meg igjen i det du skriver. Plutselig blir det så stramt at man ikke kan gå et skritt. Og så ofte... Noen ganger sprer det seg til ryggen også..Var forresten hos jordmor i dag, og hun anbefalte meg å be legen om sykmelding pga dette. Hun mente kynnerne i noen ekstreme tilfeller kunne gå over til rier hvis man ikke roet ned osv. Jeg skal jobbe til helgen, og tar sjansen på at det går bra, men så må jeg nok snakke med legen. Hos meg har dette pågått siden ca uke 27, nå er jeg 33 uker. Forferdelig slitsomt er det!! Håper det bedrer seg for deg nå når du kan roe deg ned litt.
Pigalopp:-) Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Jeg begynte å få sånne kynnere i uke 17-18 - nå er jeg i uke 32. Å gå 500 meter utendørs, uten å sette meg ned, har jeg ikke gjort på veldig, veldig lenge... Jeg er helt avhengig av bil nå, og noen dager kommer jeg meg ikke på butikken selv om jeg kjører heller Blir som du sier; det stopper helt opp og jeg klarer ikke gå. Alt jeg gjør går veeldig sakte og det blir mye sofavakter, ja ;-) Gleder meg til jeg kan ut å trille etter fødsel, men formen er det jo så som så med etter dette, da :-)
superhygge Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2011 åh, det er godt å høre at andre har det på samme måten. Blir liksom enda verre fordi man blir redd og stresser seg opp ekstra. Jeg fødte 2 uker for tidlig sist, og det var jo greit..men vet noen om dette er typisk indikasjon på at man vil føde for tidlig?? Er livredd for prematur-fødsel...
april2011mamma Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 hei jeg har det sånn jeg og! har hatt smertefulle hyppige kynnere fra uke 17 og er nå i uke 32 så er temmelig lei har vært sykemeldt siden jul..... tiden går sakte!! jeg har i en måned sjekket meg hver uke på ullevål for å se om det påvirker modningen, men det har det heldigvis ikke gjort!!! så nå slipper jeg å dra på sjekk hver uke men har fått streng beskjed om å ha lav terskel for å ringe dersom jeg får bittelitt blod i utfloden eller at utfloden forandrer seg plutselig..... men bortsett fra det er det ikke mye som kan gjøres! og nei det at man har så mange vonde kynnere betyr ikke for tidlig fødsel!!! men det er klart at uansett kynnere eller ikke, om man ikke hører på kroppens signaler og roer ned så er det alltid sjans for pre fødsel..... det går nok bra vi får bare holde ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå