Gå til innhold

2,5åringen NEKTER å få tåneglene klippet. What to do?

Anbefalte innlegg

Han blir helt gal! Har prøvd alt vi kan komme på. Bestikke han, avlede han med tegnefilmer og til slutt ren tvang. Pappan har holdt han fast og jeg har prøvd å klippe, men med krøllet tær så er det jo umulig og ungen blir jo bare enda reddere nestegang. Har latt han kikke på neglesaksa og bli vant til den også, men så fort jeg nærmer meg tærne så klikker han helt.. Råd? De må jo klippes på et vis.. :(

Fortsetter under...

La han få neglelakk på? Det er eneste måten jeg får klippet mini sine tånegler.

Først lakker jeg, og så klippet pappaen den neglen mens jeg lakker neste osv. Da følger hun mer med på lakkingen en klippingen..

Gutten min på snart 2 år har også helt angst for å klippe tåneglene!!! Akkurat som om det gjør dritvondt bare jeg tar på dem!!

Men jeg får klipt en her og en der jeg da... Så han har konstant noen lange og noen korte.

Kanskje prøve å gjøre det mens han sover... ;-)

Annonse

Eldstemann som nå er 4 var også sånn. men så oppdaget han at han kunne rive av neglen selv om jeg klippet den nesten helt av. Da ble det pluttselig kjempegøy. :) Minstemann på 2 år derimot vil ikke rive av neglene og han spreller og blir helt ute av kontroll når negleklipperen kommer... men jeg holder fast og klipper likevel, sånn er det bare. regenr med det vil snu en gang dette også. :) faser faser faser :)

Eller gjøre det til noe gøy ;)

Her i huset var vafler drømmen for mini.

Først laget jeg vafler, så tok jeg frem negleklippern.

Mini ville ikke bli klippet, så i stedet så klippet jeg samboers negler og samboer fikk vaffel med leverpostei, og mini satt bare og gapte.

Mini nekta en gang til og jeg klipte mine egne, og samboer ga meg vaffel med leverpostei på.

Da kom mini forsiktlig bort og fikk klippet bittelitt av nesten alle fingreneglene, og fikk sin vaffel. Du verden for en stolt unge ;)

Så dette funker som en drøm her i huset!

Vel, vi "klippet" neglene til kosebamsen, da fikk jeg lov å klippe EN negl, men da var det pent stopp. Har også prøv i klippe når han sover, men han trekker bare beina til seg og vi ønsker ikke å vekke han, da vil han jo sikkert aldri sove igjen av frykt for neglesaksen.. Sist måtte vi dessverre holde han fast, men har fokusert etterpå at nå har han ikke "au" i tærene lengre og prøvd å forklare hvorfor vi må klippe neglene av og til.. Så får vi se om han godtar det neste gang... jeg tenker tvilsomt men... Han er snart tre år.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...