Gå til innhold

Hva heter barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste heter Maya. Hun ble to år i januar. Det stod mellom Maya og Vilde. Var hun mørkhåret passet Maya best, mens hvis hun ble lys så vi for oss ei Vilde. Hun hadde masse mørkt hår, så da ble det Maya:)

Mini heter Emil og er 7 mnd gammel. Her ble vi aldri enige.. Jeg ville ha enten Mio, Ailo eller Noah, mens mannen ville ha Knut. Ble tilslutt enige om at Emil var det navnet vi var mest enige om. Nå kunne han ikke hatt et annet navn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lille prinsessa vår på 2,5mnd heter Thea Elise.

Både jeg og samboern hadde lyst på Thea,men jeg hadde lyst å ha mellom navn også. jeg og samboern min har mellom navn.

Skrevet

Gutten vår heter Tristan,helt siden jeg så lidenskapens pris som 13 åring så har jeg visst at om jeg fikk en sønn ville jeg kalle han Tristan for synes navnet er så sterkt og flott. Det betyr forsiktig og modig og det synes jeg også er fint.

Er gravid med jente nå og hu skal vi kalle Cornelia er vi ganske sikre på. Mannen min hadde en farmor han var veldig glad i som het Ella,men synes ikke det klinger så godt med Tristan...

Skrevet

Datteren vår heter Ada Christine...

Ikke oppkalt etter noen, stikk motsatt faktisk! Vil ikke ha navn av personer vi kjenner...

Her blir det nok slik at får vi flere jenter skal de ha dobbelnavn, mens evt gutt (satser på at vi får en, ikke flere for jeg har bare et guttenavn klart :P) skal ha enkelnavn...

Liker at navnet er litt spesielt, og pent, men ikke FOR spesielt heller. Alle har jo forskjellige meninger, men det er mange uhyre spesielle stygge navn ute å går :S

Skrevet

Eldste på 7 år, blir 8 til høsten heter Christina Marie..

Christina fordi jeg elsker navnet og Marie etter hennes tippoldemor..

Nr 2 heter Lucas Nathaniel.. Han er 3 år

Lucas falt jeg for allerede som lita jente da hesten til Emil i Lønneberget het Lukas, og mannen elskter Nathaniel fra han bare ungdommen..

Nr 3 var vrien.. Han fikk til slutt navnet Isaac Leonardo.. Han blr 6 ujker.

Vi var fryktelig uenige om navn, og det var viktig for mannen at navnet var uvanlig og han ønsket at han skule bli oppkalt etter store tenkere.. Så minstemann er oppkalt etter Isaac Newton og Leonardo daVinci..

Skrevet

Lille sprell heter Lucy.

Av den grunn at begge synes det er fint, og for oss er det viktig at navnet hennes er lett å uttale/forstå på andre språk :)

Skrevet

Lillegutt som blir 1 år på tirdag heter Ener-Mathias.

Ener - er oppkalling etter tippoldefar på siden til pappaen. Det stammer fra Einar og Endre bl.a og betyr Enestående kriger. Bare 8 personer som heter det i Norge 4 som har det som eneste fornavn. Mathias fordi det passet fin sammen med Ener og han etternavn. Mathias betyr gave fra gud/guds gave. (nej er ikke kristen) Navnet er på topp ti listen har jeg observert i ettertid.

Vi er veldig fornøyd med navnet og har bare fått positive tilbakemeldinger=)

Er også ganske så hekta/nysgjerrig på navn =)

Skrevet

Jenten min heter Daniella

Gutten min heter Levi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...