Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Jeg har IVF-termin imorgen torsdag, og i natt kl 02.30 kjente jeg det begynte å piple litt vann. Gikk på do og det kom en del, men ikke mye. Og det var rent. Hentet meg et håndkle å ligge på og gikk tilbake for å prøve å sove litt til. En time senere kom det rikelig med vann og jeg fikk stå opp igjen i håp om å holde senga tørr. Ringte føden og avtalte å ta det med ro, prøve å sove litt mere og komme inn til kontroll halv 8. (Ingen misfarging og kjente bevegelse). Hadde ca 3-4 tak i timen, ikke vonde, så det ble kontroll på føde-poliklinikken. De tok "sparketest" over ca 45 minutter med registrering av hjerterytme, spark og sammentrekninger. Urinprøve, prøve av fostervann, tempen og blodprøve, så ble vi sendt hjem. Nå skal vi slappe av og vente på rier :-) Ny kontroll kl 18 ikveld og eventuell igangsetting imorgen tidlig dersom det ikke starter før. Alt i alt er jeg såå fornöyd med å være i gang og nå MÅ jeg prøve å sove litt, men det er vanskelig!
Bitteliten mor:) Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Å, så spennende! :-) Høres fint ut med en så rolig og kontrollert start på fødselen :-) Masse lykke til :-)
Ina Sofie08♥Spire11♥ Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Er det første svangerskap ? Lykke til
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2011 Hei igjen! Ja det er vår første, og her kommer en liten oppdatering om igangsettingen. Kontrollen (CTG/"sparketest") i går kveld viste en høyst fornøyd baby, og enkelte svake sammentrekninger. Så ble vi sendt hjem igjen. Hadde en rolig natt med en del mensmurringer, så møtte opp på sykehuset for igangsetting idag tidlig (torsdag). Der skulle en lege sjekke modning og avgjøre om jeg skulle startes på piller i skjeden som stimulerer modning-eller om vi kunne gå rett på riestimulerende drypp. Jeg håpet på det siste, siden jeg var myk og hadde 1 cm åpning på sist kontroll for 2 uker siden. Men ikke. Legen var kjempe hardhendt og jeg følte meg nesten voldtatt da hun rusket i livmortappen (som visstnok pekte bakover), og satte inn pillen. (Kan de ikke finne leger/jordmødre med litt lenger fingre, så de ikke må ha hele knyttneven oppi der????). Det fosset fostervann da hun dro ut hånden. Gruer meg skikkelig til at det samme skal gjentas hver 6:e time til det er modent nok - inntil 6 ganger. Ble overvåket på CTG-apparatet 30 min før og 1 time etter, og i løpet av den tiden fikk jeg kjenne på et par "gode rier". Vi er hjemme nå for å slappe av, og så prøver jeg å fokusere på at han er ute senest lørdag. Har enkelte sammentrekninger, men det gjør ikke vondt. Håper så inderlig at det går raskere enn worst case.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2011 Da dytter jeg denne opp og oppdaterer med at jeg fødte en perfekt gutt natt til lørdag 12/2. Litt om fødseln i eget innlegg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå