Gå til innhold

Tips til hvordan få i seg nok mat - og riktig mat når man ammer.

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 3 uker siden, og sliter med å få spist mellom amminger, bleieskift og kos..

Kan gå nesten helt til middagstid uten å få i meg noe.. Ikke bra.

Ender opp med å spise sjokolade på kveldstid for blodsukkeret har vært så ustabilt hele dagen..

Tips?

Takk :)

Fortsetter under...

Her må du vel bare prioritere deg selv noen minutter innimellom. Babyen klarer å ligge noen minutter for seg selv mens du lager deg litt mat. Å smøre brødskiver tar ikke lange tiden.

Er ikke annet å gjøre.

Alarm på telefonen med faste tidspunkt slik at du husker alle måltider. Ha ferdig oppskåret brød og ost, og lettvint pålegg som skinke, salami osv. Tar under 1 min å lage til 2 brødskiver og spis dem mens du ammer hvis du ikke får tid til det ellers. Er jo like viktig at du får i deg mat som babyen får det i seg.

Så må du drikke masse. Ha en vannflaske som du fyller på regelmessig og som du venner deg til å drikke av hele dagen.

Kjenner meg igjen når jeg fødte sist, kiloene raste av i rekord fart..

Hjalp lite med slike råd som de over her, dessverre, vel ment, men..

Så denne gangen har jeg sikret meg nutridrink fra apoteket, de har mange typer/smaker.. Koster 29,- pr. stk ca, og er rundt 250ml i de..

De er næringsholdige og riktig sammensatt dersom man ikke får i seg nok.. Har beregnet 2/3 stk pr. dag, i tillegg til det jeg evnt får i meg av mat.. som ikke er stort..

De fungerer bra, har brukt de tidligere, dyre i lengden, men verdt det..

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...