Gå til innhold

Dere som har babyer på rundt 3-4 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere veid de eller mål de nå nylig?

Vi fikk sjekket lillebror for hoftedysplasi, noe han ikke har. Så vi dro til helsestasjonen i går og målte og veide han.

Når han ble født var han 4350 gram og lang og tynn. Fredag som kommer er han 4 uker og nå veier han 4700 og er 57 cm lang.

Hvor lange er deres små?

Hodeomkretsen hadde ikke forandret seg noe. Han var 37,5 da han ble født og er det enda :/ Litt bekymret for det. Helsesøster sa sykehuset kan ha målt feil men syns det er rart også for de merker vel når målebåndet ikke er stramt rundt hodet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Min lille Elias er 4 uker. Han ble veid forrige torsdag og da var han 4920.Når han ble født så veide han 4130 o var 52 cm. Nå er han 57cm. Han vokser fort synes jeg. Hodet vet jeg ikke,de har ikke målt det siden han var født.

Skrevet

Hei!

Min lille smurf var bare 2160 gr og 44 cm når han var født. Han datt ned på 2000 gr på dag to. Jeg hadde morkakesvikt så han kom i uke 37+2.

Har veid han en gang i uka nå for å se hvor mye han legger på seg. Første ukene var det ca 150-200 gr pr uke, men de to siste har det vært over 300 gr :)

Nå på mandag, da var han 4 uker, var han kommet opp i 3070 gr :)

Har ikke fått målt han enda, men jeg merker på klærna at han har strekt seg. For nå kan jeg endelig begynne å bruke str 50 på han :)

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Lillegutt her er 5 uker nå, men veide han da han var ca 3 uker. Han veide 3435 da han ble født, og 50 cm. GIkk ned 200 g først, og så opp til nesten startvekt før vi dro hjem. Tror det var noe feil med vekta på helsestasjonen for han hadde gått ned 100 g fra sykehuset. Hs var bekymret og sa vi skulle komme tilbake og veie to dager senere. Da hadde han gått opp til 3610 g. Usikker på om det er riktig med tanke på vekta to dager tidligere, men han har i alle fall lagt på seg. Har ikke veid han siden, vi skal på 6-ukers kontroll på mandag, så da får vi se. Han har definitivt blitt rundere, og lengre (de ville ikke måle lengden før på 6-ukers kontroll), og gått opp fra str 50 til 56, så jeg er ikke så veldig bekymret :)

Vet ikke hva som er "normalen" på vekst og vekt, men jeg tenker at endel er nok individuelt også. Noen strekker seg før de legger seg ut, andre omvendt. Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...