Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Hva er aldersgrensen for å sette babyen i vippestol? Må de ha kontroll over hode og nakke først? Håper kanskje det kan "redde" dagen å sette lillegutten litt i vippestol siden han ikke vil ligge på ryggen, men ser samtidig for meg at 5 uker er litt tidlig...
mamma til lillingen Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Spørs på stolen, mener nå jeg. Vi har en med trinnløs regulering av ryggen, så den kan legges helt flatt, eller være ganske "bratt". Har lagt tuppa i den siden hun var 6 uker (nå 9), har feks tatt den inn på badet og hatt henne i den mens jeg har dusja, eller satt den på kjøkkenbordet/benken mens jeg lager middag (ja, den er stødig nok til det). Er det en stol med fast rygg, ville jeg venta hvertfall et par uker til. Vi har en huskestol som hun av og til sitter i, og ser at om hun sovner så sitter hun ikke godt, hodet henger tungt ned på brystet - er jo livredd for at hun ikke skal få puste!
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Hmm.. Den kan legges nesten helt ned, men får en liten vinkel på den. Får høre litt på 6-ukers kontrollen, er litt engstelig for dette stakkars hodet hans som vingler litt hit og dit enda Er også superengstelig for at han skal få pusterøret i klem når haken henger langt nedpå! Men det er vel alltid noe å bekymre seg for...
mamman til lilleMY Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Vi går fast til fysioterapeut, maks. 10 minutter i vippestol av gangen, (uansett stol er rådet derfra). Han bør vel ikke sitte i stolen hvis det ser ut som luftveiene klemmes av, la ham heller blir litt sterkere først!
romsa Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Vi begynte med vår Baby Björn vippestol da baby var 5 uker. Kun korte perioder (20 min. max 2 ganger daglig). Dette er en stol med 3 innstillinger, hvor vi bruker den laveste - da ligger han nesten flatt i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå