Gå til innhold

Jeg har vaksinert barna våre uten å fortelle det til min mann som er vaksinemotstander

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig klar over at det foregår en debatt omkring vaksiner.

Jeg bare lurer på: Hva gjør man da, om den ene er for, og den andre er mot vaksine? Det er vel ikke nødvendigvis sånn at den som er mot, skal få gjennomslag for vilja si? Vi snakker ganske store konsekvenser av disse valgene.

Skal man trekke lodd da eller?

Fortsetter under...

Ja, men da antar man at den andre også sammtykker. Men om Helsestajon vet at en av foreldrene motsetter seg vaksinasjon da har de ikke lov til å vaksinere.

Da følger man norsk lov, som sier at hvis en av foreldrene motsetter seg vaksine så skal den ikke gis. Hvis det er direkte fare for liv, så kan det gis selv om foreldrene motsetter seg, men kun da.

Hvor gamle er barna dine.`??

Hvis du ikke skal gi de flere vaksiner og han ikke har skjønt noe så hadde jeg holdt kjeft!!!

Ikke noe vits å lage en konflikt som ikke er der!!!!!!!!

Annonse

Barna er 5 og 7 år. Barna skal ikke få flere vaksiner nei. Tror jeg bare lar det snø, og håper på at når/om det en gang blir oppdaget, så kan jeg si at jeg var ung og dum, og at jeg burde sagt det der og da, men at alt er så lenge siden osv.

11:59

Men hvis det er som de sier at vaksiner beskytter mot sykdom så har jo ikke de som er vaksinerte noe å bekymre seg for uansett... Så da vet jeg ikke hva du klager over?

Foreldre eller andre med foreldreansvaret skal samtykke til helsehjelp til barn under 16 år, jf. pasientrettighetsloven § 4-4. Der begge foreldre har del i foreldreansvaret for barnet, skal begge foreldre samtykke. Dette gjelder også ved vaksinering. Dersom én av foreldrene nekter, foreligger det ikke et gyldig samtykke.

Det er ingen videre debatt omkring vaksiner blandt de som jobber med og forsker på feltet. Vaksiner og deres effekt og bivirkninger er dokumentert opp og ned og i mente.

Debatten foregår hovedsaklig blandt konspirasjonsteoretikere ( "CIA har puttet en chip i influensavaksina for å overvåke menneskeheten"), de "alternative" på helsefronten ("om du spiser makrobiotisk og suger sukkerkuler uten spor av virkestoff så holder du deg frisk") og de som ikke er gode når det gjelder kildekritikk på nettet.

Nå var jeg litt slem, men helt alvorlig: Vaksiner virker. Risikoen for varige skade av f. eks meslinger er mye større enn risikoen for skade av vaksinen. Les mer på vaksinedebatten om du har lyst.

Hadde vi drøftet saken før svineinfluensaen, hadde eg uten betenkligheter sagt meg enig. Men nå må eg ærlig innrømme at eg er meir skeptisk til vaksiner generelt.

Jeg vil jo si at hvis han brenner for dette med vaksinering burde han jo tatt ansvar og snakket med deg om det når det gjelder deres barn. Det nytter ikke komme i ettertid og bli sur når han ikke har sagt noe.

Annonse

Enig!!! Jeg hadde ALDRI akseptert det om mannen min nektet meg å vaksinere min kjære elskede datter. Vi farter rundt omkring, og ikke F"#¤% om hun skal bli syk og/eller alvorlig funksjonshemmet pga idiotiske konspirasjonsteorier rundt vaksinering.

vaksiner funker, ihvertfall de vanlige vaksinene (svineinfluensaen er et kapittel for seg selv).

og egoisme i denne sammenhengen er at man ikke vaksinerer barna sine, men lar ANDRE ta ansvar for å holde sykdommene under kontroll ved at de vaksinerer sine barn. For meg selve DEFINISJONEN på egoisme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...