Gå til innhold

Varierende kvalme fra dag til dag?


Nanna81

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på en ting, er det noen andre som har opplevd at kvalmen varierer sånn fra en dag til neste? I går følte jeg meg kjempekvalm og brakk meg hele tiden, mens idag kjenner jeg lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sånn er det her også. men er heldigvis smart ferdig med 1 trimester, så håper det forsvinner snart igjen. Var en periode litt redd for at jeg hadde mista, for kvalmen forsvant i en helt uke, for så å komme tilbake fo fullt uka etter. Tror bare vi skal nyte de dagene vi ikke er kvalme jeg, og ikke bekymre oss så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er helt vanlig med varierende kvalme. Har vært plaget med sterk kvalme i begge svangerskapene mine nå, og ene dagen kan jeg være i ganske fin form, bare litt småkvalm nå og da, mens andre dager er jeg så dårlig at jeg må være i nærheten av toalettet, samt at jeg ikke orker å gjøre annet enn og ligge helt i ro, uten noe form for støy og ståk rundt meg. I dag har jeg en god dag. I går kasta jeg opp og var helt ubrukelig.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre :) Nå ble jeg glad :) Løp ut i lunchen og kjøpte litt babytøy i str 50, en symbolsk handling for at det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint! Jeg har bestemt meg for at dette skal gå bra, og da SKAL det gå bra også! ;) Er 8+5 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kvalme varierer også. Fra å være småuggen til å ville ligge i fosterstilling til plutselig dager der jeg kjenner ingenting! :D Tror vi bare må nyte det når den ikke kjennes så godt. Det går nok bra. 9-+5 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. En dag er jeg optimistisk og tenker at jeg er ferdig med kvalme, så neste dag er den tilbake for fullt. Har hatt noen gode dager i uke 10, kvalmen var helt borte, så nå i uke 11 er det verre en noengang og jeg kastet opp i hele natt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kvalme går også opp og ned. Her om dagen var jeg så dårlig at jeg ikke klarte å bevege meg og all mat som kom inn kom ut, mens dagen etter var jeg såpass oppegående at jeg klarte å få i meg litt mat og klarte å bevege meg. Det bytter på hele tiden. Jeg trodde jeg var i slutten av uke 10, men var på en tidlig ul på søndag og da var jeg visst 2 uke mindre på vei. Når man har brukt p-piller innen de siste 6 mnd før positiv test stemte sjelden termindato ut fra siste mens. I fløge jordmor hvertfall.

 

Har vært sykemeldt i to uker nå pga denne dumme kvalmen og videre ut uken, så litt nedtur å vite at man var kortere på vei. Var forberedt på to uker til med kvalme, ikke fire :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+4 i dag, og kvalmen varierer mye til meg også. De vet det ikke på jobb ennå, og jeg synes at det er veldig ukomfortabelt å være hjemme opptil èn gang i uka pga kvalme. Normalt friske mennesker er jo ikke syke så ofte!

Selv om det er godt å ikke være kvalm en dag eller to, hadde det vært lettere med jevnt over dårlig form, slik at jeg kunne søkt om sykemelding.

 

Jeg gleder meg til å fortelle det på jobb! Jeg er lærer og vil fortelle rektor om det først, men hun er aldri tilgjengelig for samtale, så det drøyer ut. :-(

 

Jeg var ikke kvalm et sekund sist gang, så kvalmen kom litt overraskende på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to.. Hadde ikke en dag med kvalme i forrige svangerskap, men denne gangen tar det jo bare helt av.. Ikke noe gøy. Jeg har holdt sofaen i går og i dag, skal til legen senere. Kvalmen er fremdeles ille, men jeg har ikke kastet opp siden i går (og det er ubeskrivelig fantastisk). Poenget mitt er bare at det er mye som kan spille inn på kvalmen, og jeg tror det er helt normalt at den kommer og går litt. Vi får ta det som et godt tegn når den er der, og som en pust i bakken de dagene det er mindre, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på kontoret og smugspiser pomfri fra McDonalds opp av veska for å overleve, salte ting er det eneste som hjelper...! :D Er jo livredd noen skal oppdage meg, får bare si jeg var på byen i går eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte. Jeg får brekninger av kvalmen, men kaster ikke opp....

 

Har forøvrig en litt rar dag i dag, da det stikker veldig nederst i magen og jeg er litt bekymret faktisk - det ligner jo litt på mens... Og så gjør det skikkelig ondt...

 

Au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...