Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herre min, jenta er født 24 oktober. Men nå de siste kvelden og nettene har vært et sant mareritt!!!

Begynner med kveldsstell et gang mellom 1830 og 1930, litt etter når siste dupp var. Alt kan være fryd og gammen, men plutselig så begynner hun å HYLskrike! Gjerne når man har kommet til bleieskiftet eller skal ta på benplagg. Skrikene er så intense og høye både i lyd og tone at det virkelig skjærer i ørene (og jeg som trodde at hun skrek høyt når hun slet med magen tidligere..) og det ringer i ørene etterpå.

Hylingen slutter stort sett når vi er ferdige og hun tas opp på armen *kremt kremt* men det tar laaang tid før hun roer seg ned slik at hun er "tilgjengelig" for annet enn sine egne hulk.

Det samme skjer om natten. Men da er det ikke pga at hun "stelles med". Plutselig er det bare hyyyyl:( Vi samsover, hun ligger stort sett ganske nær meg siden hun "makker" seg inntil. Pappaen er ikke bra nok, da er det hylekonsert igjen. Det er gjerne 3-4 hylekonserter om natten.

Hva er dette for et hysteri?

Det er ikke sult, det er ikke noe galt med bleia (at det klemmer e.l), det er ikke for varmt eller kaldt...

Etter at jeg begynte å pensle gommene hennes med Dentinox fire ganger i døgnet er hun en engel på dagtid (dog med svarte vinger). Nesen må dryppes med saltvann 2-3 ganger i døgnet. Så det er ikke tett nese eller tannspreng som er årsak til spetakkelet.

Jeg er mer trøtt og sliten etter natta, enn det jeg er om kvelden når jeg skal legge meg... Begynner å gå litt rundt i hodet kjenner jeg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

overtrøtt, overstimulert? ikke vet jeg, men min lille gjør det der innimellom også, og da er han veldig ofte bare veldig veldig trøtt...

Skrevet

Hun har 3-4 gode dupper på dagtid (alt fra 1/2 til 1 1/2 time), samt noen 15 minuttere. Den siste duppen før det er kvelden er på ca 30 minutter, og vi tar kveldsstellet ca 1 time senere- for da begynner hun å bli trøtt igjen.

Vi er ikke så mye ute på farten, og kveldene gjør jeg så like som mulig for henne. Det er ikke store variablene på dagtid heller, hun ser kanskje 30 minutter på TV fordelt utover dagen, ellers så aktiviserer hun seg selv i lekegrinda, eller ser på at mamma gjør ting i huset. Vi leker jo masse sammen også altså.

Skulle ønske at alle mødre fikk synske evner slik at man lettere kunne finne ut hva som er galt med de små...

Skrevet

Sånn var det her også. Kunne nesten stille klokke etter når hun begynte å sette i gang på kvelden. Tenkte da at det var magevondt eller noe slikt, men når jeg ser i ettertid og ble litt bedre kjent med mat og søvnen hennes så ser jeg at hun rett og slett var sulten.

Hun var skrubbsulten og fikk ikke matet da hun skrek. Hadde ikke nok melk på kvelden og hun tok ikke flaske. Jeg trodde hun fikk nok, men vekta viste at det gjorde hun ikke.

Skrevet

Jeg har nok melk, så det at hun er sulten er ikke problemet...hadde det bare vært det liksom...:( Vekta går rett til værs her i gården..

Skrevet

Off, høres slitsomt ut! Jeg har opplevd noe lignende, plutselig setter gutten i å skrike - skikkelig vondt-skrik - helt fra det blå liksom!

Jeg tror for vår del at det er noe magegreier, som om det gjør vondt på et punkt når maten passerer gjennom systemet... Men... jeg vet jo ikke! Ofte gir det seg ganske fort, men vi sitter alltid helt forskrekket tilbake. I det hele tatt synes jeg de magene volder en masse problemer for de små. Vi har mange våkerunder hver natt, så føler meg ofte litt døgnvill enda baby er 3 mnd.

Håper det går fort over med denne hylinga og at det ikke er så ubehagelig for baby som det kan virke! :-)

klem fra en trøtt og sliten etter natta til en annen

Skrevet

Vi hadde en periode mellom 5-6 mnd, og en ny nå 7-8 mnd hvor hun våkner med hyyl og skrik og skrik på natta. Hun vil ha pupp og er helt hysterisk hvis det er pappaen som tar henne opp. Vi måtte kjøpe en sånn nattpose til å feste i sengen, for hun snudde seg hver gg hun våknet.

Ufattelig slitsomt. Tror det er kombinasjonen tenner og utviklingssprang. Håper det roer seg nå, for det er til å bli gal av...:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...