Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #1 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg flyttet hit for ca to mnd siden, til en fin by i annet land... Barnet har fatt skoleplass og trives veldig, gledet meg veldig til å bo her, det er mannens hjemmeby... Nå er Jeg gravid, og sliter med ekstremt kvalme, kan ikke jobbe osv... Savner hjem så voldsomt.... Familien, venner osv.. her kjenner Jeg nesten ingen og mannen jobber fra 8 til fem... Er så ensom her... Vet ikke lengre om Jeg vil bo her likevel.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142888423-har-flyttet-til-et-nytt-landensom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #2 Del Skrevet 9. februar 2011 Uff da...hørtes ikke bra ut! Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg, den eneste trøsten jeg kan gi deg er at det gikk over:) Nå stortrives jeg, og kunne ikke tenkt meg å flytte. Det hender selvfølgelig at jeg lengter hjem, men sånn er det jo. Det er ikke noen som kan komme å besøke deg da? Et familiemedlem eller en venn? Jeg ser du skriver at du er dårlig, så da får du vel ikke gjort noe særlig. Ellers kunne du blitt med på noe. I en gruppe, en aktivitet, invitert et barn og moren fra barnet ditt sin skole hjem osv. Har du en hobby du kan drive med? Husk at du får flere muligheter når kvalmen gir seg, og det gjør den jo! Sender klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142888423-har-flyttet-til-et-nytt-landensom/#findComment-142888443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #3 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg har gjort dette, flyttet til et annet land pga mannen. Har vært her nå i mange år og angrer på det hver eneste dag enda. Kommer meg ikke vekk pga at jeg ikke kan ta barna mine ut av landet uten mannens samtykket. Er glad i ham og barna mine, men hater landet og alt med landet. Har ingen venner og savner familien min mer enn noe annet. Er over 6 år siden jeg har sett dem.Takk og pris for internett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142888423-har-flyttet-til-et-nytt-landensom/#findComment-142888485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #4 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei :-) Skjønner deg veldig godt!! Har nå bodd 10 år i utlandet og må si at det er dager hvor jeg har vanvittig hjemlengsel, men hvis du gjør en innsats for å komme "inn i landet" dvs lære språk, finne aktiviteter du kan delta på etc så vil du få det mye bedre :-) Selvfølgelig er det ekstra stusselig akkurat nå når du er kvalm, ikke akkurat nå du har driven til å bli kjent med nye mennesker. Finnes det ikke et svangerskapskurs du kan gå på? Evt en slags helsestasjon der andre småbarnsmødre treffes etc? Jeg vet jo ikke hvor du bor, men i et hvert land må man spørre og grave for å finne ut hvor man kan møte nye mennesker. Jeg vil si at det er en fordel at du er gravid. Barn gjør at man treffer andre på en naturlig måte :-) Og i vår globale verden er det alltid mange andre nye på etthvert sted. Jeg går på småbarnstreff med sønnen min et par ganger i uka og har blitt kjent med mange. Har ingen nære relasjoner med dem, men det er nok mest fordi jeg nå ikke føler behov for å utvide vennekretsen så veldig (men har blitt invitert både i barnebursdag og hjem på te etc). Hvis du ikke kan språket, så må du gå på kurs så du kan kommunisere på deres språk, ellers så faller man jo veldig utenfor. Må bare si at jeg blir gal av sutrende utlendinger (som hun over her) som setter seg på rumpa og klager over landet hun bor i!! Man må da for pokker ta tak i livet sitt selv og gjøre endringer sånn at man blir fornøyd!!! Mener dermed ikke at du ikke får lov til å klage, du er relativt ny i et land og du er gravid, men at det eneste som hjelper er å slenge seg ut i det, muligens gå på trynet et par ganger i tillegg til å få noen vennskaps "avslag" etc. Lykke til :-) Prøv å være nysgjerrig på deres kultur, lytt og lær :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142888423-har-flyttet-til-et-nytt-landensom/#findComment-142888581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #5 Del Skrevet 9. februar 2011 D enok desverre ofte en ev ulempene med å flytte til et annet land. Det kan være vanskelig å få nye venner. Hvis det er en sjømannskirke eller en annen norsk menighet eller klubb i brukbar nærhet kan du prøve å være aktiv der en periode når formen tillater det. Å få nye virkelig nære venner tar ofte flere år. Det må du regne med, mn om du holder deg til de samme menneskene over lang tid kommer det som regel etter hvert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142888423-har-flyttet-til-et-nytt-landensom/#findComment-142888601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå