*shehasmyheart* Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Hei:) Gjør en lang historie kort her: Lillegutt endte opp på antibiotika for et par uker siden, og har nå fått soppinfeksjon i munnen. Har vært vondt for han stakkars. Han får nå Mycostatin. Spørsmålet mitt er: Må jeg behandles? Jeg ammer enda. Men kan ikke se noe på brystene... Legen min er litt dårlig på informasjon syns jeg. Takker for svar:)
cadence Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Jeg ville ha kjøpt soppkrem til å smøre meg selv med for å forhindre at jeg ble smittet. Hvis ikke ender man raskt opp med at baby smitter mor, så smitter mor baby and so on...
*shehasmyheart* Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2011 Takk:) Ja, det var sånn jeg også tenkte. Du vet ikke tilfeldigvis hva jeg kan smøre med? Bruker ikke canesten vel?
jlille Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Du kan bruke canesten ja Har bebin reagert noe på mixturen?
*shehasmyheart* Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2011 Så bra. Takk for svar:) Nei, han har ikke reagert som jeg har merket ihvertfall.Men det har tydelig vært vondt:( Det begynner å hjelpe nå. Det har vært vanskelig å få i han mat. Har vært vondt å spise. Gikk ned i vekt. Men ser nå at tunga ser litt bedre ut. Og har faktisk spist litt i dag:)
jlille Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Så godt Min fikk så vondt i magen av den mixturen.. Håper dere slipper det, masse lykke til
Gjest Skrevet 9. februar 2011 #7 Skrevet 9. februar 2011 jeg fikk beskjed om å smøre brystvortene med samme middel som man har på tunga til babyen Det er et skikkelig kliss, men Gjør det hver gang du smører på babyen, ellers kan DU faktisk bære smitten
*Lissi* Skrevet 9. februar 2011 #8 Skrevet 9. februar 2011 Fikk du ikke med et skriv fra legen? Har jeg gjort når mine to siste har hatt det. Fikk beskjed på apoteket at jeg kunne bruke samme middel som man bruker til å smøre tunga til babyen. Hs sa dette ikke stemte. Måtte bruke canesteen. Det som var anbefalingen. Hugs å bytte ammeinnlegg hver gang du ammer. Eventuelt riv opp feks. lakenbiter.
*shehasmyheart* Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2011 Tusen takk for svar alle sammen:) Jeg blir så overgitt over den legen. Jeg nevnte at jeg ikke så noe på brystene. Nei, men sånn var det av og til sa han. Det var ikke noe å tenke på... Er jammen godt en klarer å tenke litt selv av og til;) Og takk og lov for god hjelp av dere her inne:) Da skal det smøres og byttes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå