cessa81 Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Huff, klaget på null symptomer tidligere, og det skulle jeg IKKE gjort. Blææææ. Kaster ikke opp, og klarer og true i meg litt mat. Men fader denna kvalmen. Er 50% sykemeldt frem til tirsdag pga utbrenthet, og etter det er jeg tilbake for fullt. Men gruer meg så ille hvis detta skal fortsette. Jobber som hjelpepleier og skal stå i mye på jobb.. Kan man trygt ta afipran???
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 2. HVA DU MÅ TA HENSYN TIL FØR DU BRUKER AFIPRAN Vis forsiktighet ved bruk av Afipran: Forsiktighet vises ved epilepsi. Hvis man har symptomer fra musklene som skjelving og kramper (ekstrapyramidale reaksjoner), må man vise forsiktighet ved bruk av Afipran. Vær oppmerksom på at noen kan få nedsatt reaksjonsevne på grunn av døsighet. Dosen bør reduseres og forsiktighet utvises ved nedsatt nyrefunksjon. Graviditet Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin. Risiko ved bruk under graviditet er liten. Det er ikke påvist fosterskadelige effekter ved bruk av Afipran som kvalmestillende middel hos gravide. Andre typer av denne gruppen legemidler (dopaminreseptorblokkere) har i høye doser i 3. trimester vist langvarige, forbigående nevrologiske forstyrrelser hos barnet. Afipran bør derfor ikke brukes i de 3 siste månedene av svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå