<3guttemamma<3 Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Jeg kjenner at jeg må ha SØVN! Snuppen er i dag 6 måneder, og han har fått spist seg mett på grøt siden han var litt over 5 måneder (begynte smaksprøver ved 4 måneder) på kveldstid etter pupp. Han er en stor baby, og det er tydelig at han trenger den ekstra maten han har fått. Av og til har han også fått middagsglass på dagtid. Har spist alt... Dette resulterte i stor forandring på nattesøvnen, han sov fra 20 til 04-05 uten å våkne. Kjempedeilig selvfølgelig. Men likevel så sover jeg ekstremt dårlig. Jeg kan være supertrøtt når jeg legger meg kl 22, men jeg får ikke sove! Det kan gå opptil 3 timer før jeg får sove, og da blir natten plutselig veldig kort.. Jeg vet det er ammehormonene som gjør at jeg er så våken etter sengetid, men nå begynner det virkelig å tære på humøret:( Jeg skal nå begynne fast med middagsglass på dagtid rundt kl 16, og grøt kl 1930, og jeg håper han sover enda bedre da. Men hva skal jeg gjøre på natten når han våkner?? Skal jeg bare tilby vann? Vil gjerne ha tips om hvordan dere fikk deres babyer til å slutte med nattamming. Jeg tror jeg kommer til å sove mye bedre viss jeg vet at han sover hele natten..
2010 Mammaen Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Min gutt sluttet av seg selv når han hadde fått noen måltider for dagen over en periode. Først kuttet han som din ned til fra 3 til 2 og så til kun ett måltid på natten, og så kuttet han helt ut. Vil anbefale deg å prøve å holde ut noen uker til etter du introduserer mer mat og se hordan det går. En del barn slutter av seg selv (og du sparer deg for stress) når de er oppe i 3 måltider per dag. Tror du at du holder ut litt til?
<3guttemamma<3 Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2011 Jeg klarer å holde ut så lenge det er behov for det selvfølgelig. Babyen min kommer i første rekke uansett:-) Men jeg kjenner at jeg hadde hatt utrolig godt av våkenfrie netter! Jeg kommer til å vente en liten stund til og se om det blir bedre etter noen uker, som du skriver 2010mammaen og mailykkeliten. Han er bare et halvt år, så jeg bør ikke forvente så mye heller kanskje:-)
benelen Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Jeg ville nok begynt med middag først ja og sett hvordan det går da. Det kan være at det går av seg selv. Hvis ikke er det bare til å prøve. Vi tok avvenningen i helgen. Det har gått kjempefint! hun får nå pupp når hun legger seg 1745 og så får hun når hun ønsker etter kl 6. Synes det er greit, hun pleier å våkne i den tiden for ei skikkelig bleie så sovner hun igjen. Vi gav ikke vann men smokk. Første natten ble det litt grining, men ellers har det gått helt supert. Og nå er det mye lettere å gå i henne mat på formiddagen også. Det er bare til å prøve seg fram!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå