Gå til innhold

Lavt blodtrykk, tips til lett fysisk aktivitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter i dette svangerskapet som i de forrige med lavt blodtrykk. Ligger på rundt 90/60. Blir fort kortpustet, svimmel, hodepine og ekstremt kvalm når jeg er i for mye aktivitet.

Er sykmeldt og kjeeeeder meg! Etter at ungene er kjørt i bhg og skole er jeg så kvalm at jeg må legge meg litt, men resten av dagen går jeg bare og ser på klokka. Er 9+2 idag så er redd dette blir et langt sv. skap. Pleier å bedre seg litt når jeg er ca halvveis.

Prøver å gå litt tur da dette hjelper litt, men er temmelig kjedelig i lengden......noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Du kan være i aktivitet så lenge det ikke gir deg høy puls eller jobber med for mye ytre motstand. Gå lett på mølle/sykle/elipse maskin feks... gjøre lette styrkeøvelser med lett belastning og gode tøye øvelser med pusteøvelser kan være en god avslutning. Hvis du trener på et senter skal de ha veiledere som kan tilrettelgge for deg:)

Lykke til, kjedelig å måtte holde seg i ro:(

Skrevet

Svømming kan være veldig deilig synes jeg under svangerskapet.

Skrevet

Hei :)

Noen fysioråd her.. Ville anbefalt deg og trene noe styrke og bekkenbundstrening på gulvet. Så hvis du nå skulle få ett blodtrykksfall eller bli for svimmel, så er du liggende! Bekkenbund er viktig å trene både før og etter fødsel. Finnes dessuten masse fine styrkeøvelser på kk og andre sider, og man kan bestille bekkenbundscd gratis på tenalady sine hjemmesider :) Ellers er det supert å gå noen turer, gjerne prøv å gå sammen med noen :) det hjelper på motivasjonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...