Gå til innhold

Hvor mye svisker ville du gitt til en baby som pleier å bruke en kvart te-skje malt i HVER flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte nå bytte over til svisker, siden lillegutt får litt vondt i magen av all malten. Vi har jo brukt ganske mye malt vil jeg si, men det måtte vi ellers fikk han ikke avføring hver dag.

Hvis vi kutter malten helt ut, hvor mye svisker tror du jeg må gi? Hvis man f eks skal gi et helt glass... skal jeg gi hele på èn gang, eller gi han litt og litt utover hele dagen ?

Og hva er best, sviskemos eller sviskesaft? Åssen gir man sviskesaften? På flaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleide også å gi malt i hver flaske, men da hun begynte med grøt, ga jeg henne 3-4 tsjeer til hvert grøtmåltid og malt i melka på kvelden. Det fungerte veldig på henne. Nå får hun litt svisker innimellom men ikke pga av at hun er hard i magen, men fordi hun syns det er godt.Hun får kun malt i flaska på kveldene og det går bra det også.

men barn er forskjellig så du må nesten bare prøve deg litt frem. Jenta vår har ikke hatt noe problem med avføringen noen gang, bortsett fra par dager da vi var tomme for malt, Da bæsjet hun harde golfballer og det var vondt. Eneste som hjalp da var malten.

Skrevet

Hvor gammel er babyen din (det avgjør jo litt om hvorvidt han skal få saft el grøt og om du velger saft: med skje eller på flaske)? OG så har det litt å si om hvorvidt man skal forvente bæsjebleier hver dag eller ikke..... Mi er ti mnd og noen dager kommer det ingen bsj, dagen etter tre ganger, neste dag en bleie og så plutselig fire bleier.... Så alt er som det skal være ;)

Jeg ga henne sviskemos da jeg begynte med grøt (3.5 mnd) fordi grøt (spes risgrøt som vi begynte med) binder magen mer enn MM. Jeg ga henne grøt og så ga jeg mos etterpå, så mye hun ville ha. Er jo ikke farlig å gi sviskemos. Det setter systemet i gang og blitt promping blir det jo, men promp er bra = ikke luftsmerter i magen. Selv om mi aldri har hatt luftsmerter.

Når hun da spiste så mye mos hun ville etter grøten, så kunne et glass vare to dager, tre dager eller bare den ene dagen.

Skrevet

Takk for svar begge to :) Hørtes ut som en grei løsning dere har funnet, du som svarte først, huske ikke nicket ditt i farten ;) Tror jeg skal prøve på det samme :)

Idag fikk han i allefall altfor masse svisker. Gav han et helt glass som jeg fordelte litt ut på alle måltidene idag.

Han er snart 5 mndr. Får bare et grøt måltid pr dag. Sikkert lurt å gi det rett før/etter grøten ja :)

Skrevet

En kvart t-skje malt per flaske er jo ikke så mye da! Og det er visst ikke helt riktig dette med at de MÅ bæsje daglig når de får MME/ fast føde- det viktige er avføringens konsistens... Er den kremaktig er alt OK, selv om den ikke kommer hver dag.

Her brukte jeg ofte sviskemos som smakssetter på grøten, to fluer i en smekk- grøten ble søt og god, og magen holdt seg fint i form=) Mengden må man bare prøve seg litt frem med, men så lenge han bare spiser en porsjon grøt om dagen er nok ikke behovet SÅ fryktelig stort enda, men dette vil som sagt variere litt fra person til person.. Jeg hadde gjerne en god dæsj malt i en flaske om dagen i tillegg, siden svisken ikke er like effektiv, og siden malt er myye billigere :P

Skrevet

Takk for svar Lykkelig og gla :) Åssen blander du sviskene i grøten ? Legger du det på toppen, eller rører du det inn i grøten ? hvor mange skjeer svisker tar du da ? og hvor mye grøt bruker du lage ?

Oi blei mange spm dette ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...