Gå til innhold

Lurer på hva dere synes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt en del på min fødsel, selvsagt. Temaet som stadig kommer opp i hodet mitt er besøkende. Enten på sykehuset eller hjemme..

Jeg lurer på om jeg skal ha svigers på sykehuset på besøk, og heller ha besøk av mine foreldre hjemme. For svigers bor der vi skal føde og mine foreldre bor nærmere hjemmet vårt..

Jeg vet liksom ikke helt om jeg ønsker besøk engang den første uken:p For dette er mitt første barn, og jeg vil jo gjerne få bli kjent med babyen min :)

Hva kommer dere til å gjøre da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første (gutt) unge var jeg veldig sliten pga måtte opereres etter fødsel, og alt går jo ikke slik som man planlegger...og ønsket ikke besøk..men venner/familie/slekt kommer jo uansett..kan jo liksom ikke si nei...skjønner heller ikke hvorfor man må få besøk med engang når man ligger på sykehuset...det har bare blitt sånn at de kommer uansett :)

Nr 2 (jente), tror vi får en del besøk igjen...heller bli ferdig med det på sykehuset..slipper da å styre hjemme med kaker/spise/te osv. De som har besøkt oss på sykehuset kommer gjerne etter 2 3 mnd hjem på besøk i ettertid...så da er det bedre synes jeg...ikke lett dette her.

22+6

Skrevet

Skulle så gjerne ha hatt besøk av besteforeldre jeg rett etter dattern min hadde blitt født..! Du får da mer enn nok tid til å bli kjent med ungen din uansett, er jo ikke så lang stund de kan være i besøkstida allikevel på syehuset.. De er jo like spente som deg de ang barnebarnet! :)

Skrevet

Du har jo nok av år på å bli kjent med babyen din! Har aldri skjønt dette argumentet.

Men er du veldig sliten etter fødsel og ikke finner energien er det jo du som bestemmer når dere er klar for besøk.

Selv var jeg syk så ingen fikk sett oss før vi kom hjem (utenom samboeren min da). Syns det var like så greit altså.

Du kan si at kun familien får komme på sykehuset?

Husk at de er utrolig spente på å se den lille.

Skrevet

Takker for svar :)

Selvsagt skal vi ha besøk på sykehuset, men jeg bare tenkte litt på om jeg skal ta alt på en gang på sykehuset, eller hva..

Nei, jeg bruker nok sykehuset som besøkstid ja :)

Jeg vet jeg har mer enn nok tid å bli kjent med babyen på, men når jeg er førstegangsfødende så er det ekstra spennende for meg:) Så kanskje ikke rart jeg ønsker litt tid alene også :)

Skrevet

Da jeg fikk min første var det midt i svineinfluensaen sensommeren 2009, og kun pappa og søsken fikk besøke på sykehuset. Der og da syns jeg det var litt kjipt, for det ble lange dager på sykehuset, men jeg var egenltig ikke i så veldig god form, så det var på en måte litt greit også.

Men formen var jo ikke så veldig mye bedre da vi kom hjem, og for å si det sånn: ALLE kom på besøk de to første dagene etter vi kom hjem. Jeg var så sliten at jeg bare lå og grein til slutt. På sykehuset er det jo visitt tid, og det er begrensa hvor lang tid folk blir, hjemme er det mye vanskeligere å kaste ut noen. Så denne gangen foretrekker jeg besøk på sykehuset fremfor storinnrykk hjemme.

Skrevet

En ting er jo å bli kjent med babyen, som man også skal gjøre i lang tid framover. En annen ting er jo at man også må få ro til å komme igang med amminga. Er man førstegangsfødende er ikke det alltid så lett. Og da kan man bli litt oppkava med for mye besøk.

Så man bør nok se det litt an når man har født, og se i hvilken form man selv er i, åssen form ungen er i, og om man får igang produksjonen av melk og selve ammingen.

Og det er lov til å si nei til besøk av venner og litt fjernere familie enn besteforeldre.

Men er alt i skjønneste orden kan man jo ta imot besøk.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det blir for deg, men jeg ble overrasket over hvor stort behov jeg fikk for å få besøk på sykehuset av familien. Jeg var jo helt sjuk etter å vise fram verdens skjønneste gutt - og ville dele denne fantastiske opplevelsen med de som står meg nær. Desverre var begge familiene våre veldig langt unna, så de kom først på besøk flere uker senere. Husker jeg begynte å strigråte da jeg fikk verdens største blomsterbukett av foreldre og søstre på sykehuset... Neste gang skal jeg heldigvis føde nærmere, og tar gladelig imot besøk!

Skrevet

Siden det ikke er andre enn foreldre og søsken av barnet som får komme inn på barsel på sykehuset,så er valget ganske enkelt. At det ikke blir besøk før vi kommer hjem.

Dette er veldig mange sykehus som har nå pga smittefare for diverse sykdommer.

Vet det er sånn i Ålesund og i Volda,så greit å finne ut hvordan det er på andre sykehus kanskje? :)

Skrevet

Mitt råd er å være åpen om det. Folk har forståelse for at man ønsker ro etter en fødsel.Ingen kan reagere på det!

Jeg gav klar beskjed om når jeg ønsket besøk da jeg hadde fått prinsessa mi, og folk skjønte det :)

Vent til etter fødsel før du tar et standpunkt ang dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...