Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #76 Skrevet 9. februar 2011 Hun har ikke to barn, de er hverken biologisk eller juridisk hennes her i landet, som hun jo er statsborger i.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #77 Skrevet 9. februar 2011 Vet at det ikke har noe å si i denne saken, ville bare få frem hvor dette landet står når det gjelder å hjelpe barnløse.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #78 Skrevet 9. februar 2011 Takk og lov spiller det ingen rolle hva du mener. Hun kommer ikke til Norge, i hvert fall ikke med barna, myndighetene er klar over hva det vil bety. Nemlig at plutselig mange kommer med surogatbarn og krever å bli sluppet inn og det er utelukket. Synd for de 2 aktuelle barn, men håper at Volden klarer å få fingern ut og begynner å skaffe et liv i India.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #79 Skrevet 9. februar 2011 Gidder du trekke flere konklusjoner du ikke har belegg for Cat? Du kan være ganske så sikker på at Volden ikke er den eneste som vil ha disse tvillingene, det er et tåpelig argument. Jeg mener hun ikke skal få ha tvillingene pga en industri jeg ikke liker? Hvor tar du dette pisset fra? Dette er en meget vanskelig situasjon. India burde ta ansvar for ungene. Volden bør søke permanent opphold i India å fortsette og forsørge de uskyldige barna hun har rotet til livet for.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #80 Skrevet 9. februar 2011 Akkurat. Der gjelder prinsippet at man er amerikansk når man er født på amerikansk jord.
Cat.68 Skrevet 9. februar 2011 #81 Skrevet 9. februar 2011 Det er så, men hadde eggene vært hennes hadde surrogatien ikke vært et problem for Norge heller., så da faller fordømmelsen din igrus. Siden det er surrogatien du vil til livs og ikke det faktum at Ungene ikke er Voldens barn. Men de barna er ikke Surrogatmoren sine barn heller,. siden eggene ikke var hennes heller. Men donor egg. Jeg spør deg igjen , hva synes DU skal skje med disse barna?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #82 Skrevet 9. februar 2011 Jeg tenker på FLERE barn enn bare Voldens! Du må ha rimelig begrenset horisont når du ikke klarer å se videre enn et enkelttilfelle. Du burde begynne å tenke med hjernen og ikke ditt lille bløte hjerte.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #83 Skrevet 9. februar 2011 Signerer hvert ord til Cat!! Drit i hva hvem og hvordan, prøv å se BARNA opp i dette. Hadde jeg bare visst hvordan jeg kunne hjelpe. Volden kan heller ikke få kjøpt et sted å bo der nede da hun ikke er Indisk statsborger. Gråter for den stakkars lille familien, her jeg sitter trygt og godt med mine barn etter eggdonasjon!!
Cat.68 Skrevet 9. februar 2011 #84 Skrevet 9. februar 2011 Jeg kan trekke mange konklusjoner jeg. og jeg gjør det fordi jeg ikke skjønner deg. Jeg fatter rett og slett ikke hvor galt det kan være at hun får ta barna med seg hjem??
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #85 Skrevet 9. februar 2011 Problemet erde konsekvensene det gir i form av presedens.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #86 Skrevet 9. februar 2011 Hva jeg syns skal skje med disse barna? Enkelt. India burde la få dem indisk statsborgerskap, så kan de adopteres som mange mange andre barn. Ikke av Volden da, for hun har ikke fulgt norsk regelverk ifm adopsjon. Hun har ikke fulgt noe annet enn sine egne ønsker, uten hensyn til regler som mange andre følger fordi også dem ønsker så inderlig et barn. Norske par som ønsker å adoptere et barn fra Kina betaler også over 100.000 kroner, men det bruker ikke pengene for å produsere og kjøpe et barn i India.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #87 Skrevet 9. februar 2011 Jeg gråter for at det finnes så naive og korttenkte mennesker som dere som ikke klarer å se konsekvensen skulle norske myndigheter akseptere Voldens handlinger. Du kan jo hjelpe Volden og gi henne penger for å begynne et liv i India.
Cat.68 Skrevet 9. februar 2011 #88 Skrevet 9. februar 2011 Den var ekstrem saklig. 21.03. Takk da beholder jeg gjerne det bløte hjertet en en kvasihjerne som synes man skal straffe to uskyldige 1 år gammle tvillinger pga av at moren gjorde et dårlig valg. Jeg er rimelig sikker på at man ville klare å ordne dette uten å måtte bryte noen norske lover om man VIL. Det er noe med at en straff skal stå i proporsjon med bruddet, det gjør ikke det i denne saken. Det blir nesten som å straffe et barn som rappet en tyggis i butikken med å hugge av det armen???? Riktignok gjøres det i enkelte lender ennå med dårlige menneskerettigheter. Det gjør det ikke rett av den grunn. Så nei takk, jeg beholder det bløte hjertet mitt og velger å støtte dem som blir urimelig behandlet. til tross for kortenkthet,Så kan du sitte der å knuge regelboken og synes du er smart.
Cat.68 Skrevet 9. februar 2011 #89 Skrevet 9. februar 2011 Mao tenker du ikke på det beste for barna, men blir tilfredstilt hvis barna går en usikker fremtid i møte, og moren får den største straff et menneske kan oppleve , å miste det kjæreste hun har. Og for hva??? regelrytteri??
Cat.68 Skrevet 9. februar 2011 #90 Skrevet 9. februar 2011 Kunne jeg gjerne gjort,og du skal ikke se bort ifra at jeg finner på å gjøre det heller. Man trenger ikke å være kortenkt fordi man ser på ting annerledes fra deg.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #92 Skrevet 9. februar 2011 Du skjønner ikke hva de er? Flewre tilfeller som Volden. Flere nydelige unger som rører hjerterota til folk som deretter skriker "slipp dem inn". En indirekte støtte til surrogatindustrien fra norske myndigheter sin side. En åpning for å hente hjem unger i hytt og gevær. En åpning for ulovlige adopsjoner,
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #93 Skrevet 9. februar 2011 Hva med å tenke på litt flere barn enn akkurat disse to? Å la KAV få ta med barn hjem vil skape presedens for at det er greit for norske statsborgere å reise ut i verden og kjøpe seg barn. Syns du det er greit at barn blir en handelsvare, og at det ikke en gang kreves en godkjenning (som adoptivforeldre må gjennom)?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #94 Skrevet 9. februar 2011 Jeg er nok rimelig smart, men det som er viktigere, jeg er rasjonell. Jeg sammenligner ikke regelbrudd med andre regelbrudd og hvor rettferdig eller ei det er. Vi snakker om surogatbarn uten biologisk tilknytning til en norsk dame, ikke tyggisnasking. Du syns altså at det er greit at alle par som ønsker barn driter i komplisert og langvarig adopsjonsprosess. I stedet kan de bruke penger, reiser til India, velger donoregg, donorsæd og surogatmor, produserer barn og får reise hjem? Er det det du syns er akseptabel? For det er det som skjer når du åpner opp for Volden. Hvordan kan Norge nekte for etterfølgere, tenk deg 10 andre par med unger i armene, når de viser at Volden fikk lov men ikke dem.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #95 Skrevet 9. februar 2011 Kreves ikke godkjenning for ivf heller. La barna få komme hjem.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #96 Skrevet 9. februar 2011 Slik Cat argumenterer er det akkurat det hun mener!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #97 Skrevet 9. februar 2011 Nei syns ikke du bare kan fare til et land og kjøpe deg et barn. Det er det hun gjør! Barn er ingen salgsvare! Er det en menneskerett å få barn?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #98 Skrevet 9. februar 2011 For det første vil det ikke skape presedens dersom myndighetene gjør det på rett måte. De kan få henne og barna hjem uten problemer dersom de virkelig vil. Men det er her problemet ligger. De vil ikke. Surrogati er IKKE handel med barn. Da er i så fall adopsjon også barnehandel. Det å betale for medisinsk behandling er ikke å betale for barnet. Og de pengene surrogaten evt får for å bære fram et barn, er ikke mer enn hun fortjener. Det er ingen som nevner at det er uetisk å betale de som er fosterforeldre for eks. Ang godkjenning, så blir adoptanter spesielt sjekket siden barna kan ha senskader og ha spesielle utfordringer man må være i stand til å ivareta. Det er ingen som sjekker foreldre som føder selv. Utover det kan jeg berolige deg med at jeg og min mann ble sjekket grundig av både leger og psykologer før vi ble godkjent for å bruke surrogati i USA. Jeg er ikke den som roper hurra for alt det som skjer i India, men i denne saken er det en kvinne som har vært gjennom altfor mye. Hun har mistet barn langt på vei, og har virkelig forsøkt å bli gravid på naturlig måte. Dette var hennes siste utvei. Og at hun er en god mamma for guttene er det vel ingen tvil om. Det er ikke mange som hadde greid å stå oppreist i hennes situasjon med aleneansvar for tvillinger i et fremmed land. Den ene sønnen er i tillegg hjertesyk, noe som ville fått andre mødre til å miste gangsynet i fortvilelse. Så "døm ikke du stolte, den som snublet med forakt - du vet ikke hva som ble på hans skuldre lagt". :-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2011 #100 Skrevet 9. februar 2011 Det er en menneskerett å få hjelp ved sykdom, er det en grunn til barnløshet er det en rett å få hjelp. Vi glemmer barna ved bare å argumentere oss ihjel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå