Gå til innhold

Dere som er "i mot" india-tvillingene..

Anbefalte innlegg

Hvordan klarer dere det?

Her blir man høvlet ned for det ene og andre,mødre skal gjøre sånn og sånn,barn/babyer trenger sånn og sånn.Dere har fasiten på alt.

Men alikavel virker dere harde og hjerteløse når det gjelder disse barna.Jeg får vondt langt inn i hjertet når jeg leser alt om det her.Det er faktisk snakk om to små barn,som "ingen" vil ha.

Jeg vet hva "moren" har gjort,men dere er helt enig i at barna bare får sitte på ett eller annet barnehjem,revet løs fra alt de kjenner også bare bli glemt.

Jeg kan ikke hjelpe for det,men dere virker hjerteløse og onde.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142887561-dere-som-er-i-mot-india-tvillingene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på ingen måte i mot tvillingene, men jeg synes moren må ta konsekvensene av egne valg og bli i India med barna og sørge for dem mens byråkratienes kverner maler. Hvis hun overlater barna til et barnehjem fordi hun er lei av fluer, møkkete gater og hellige kuer er hun særdeles uansvarlig.

Ja, jeg ser den, men tenker at vi bor i en rettsstat der alle skal dømmes etter en lik lov. Hva forhindrer andre å gjøre det samme, om hun får gjennomslag.

Det blir like urettferdig.

Skal vi kunne kjøpe oss egg, sperm og livmor, dra til et fattig land og kjøpe oss mennesker?

Det er det hun har gjort.

Hun visste det var ulovlig. Utrolig synd at det skal gå ut over to uskyldige barn, og jeg håper innest inne der finnes et smutthull, men jeg frykter det blir lettere for andre å reptere det hun har gjort, om vi gir dem opphold. Det er jeg fryktelig imot.

Jeg er egentlig veldig enig med deg hi. Jeg får så ufattelig vondt av disse tvillingene. Tenker på mine egne søte små uskyldige barn. Hva om jeg plutselig måtte forlate dem, hva ville ikke det gjort med barna??

MEN saken er kjempe vanskelig. Volden har gjort noe ulovelig. Hun har med viten og vilje handlet på en måte som har satt barna i denne situasjonen. Jeg klarer likevel ikke å tenke at det er riktig å rive barna bort fra henne. Ikke for Voldens del, men for barna.

Dersom man lar Volden få ta med seg barna til Norge, hva skal man da gjøre med nestemann som prøver på det samme?

Denne saken har ingen åpenbar og enkel løsning. Håper bare så inderlig det ordner seg på best mulig måte for barna og hjerte mitt sier at det er at de blir hos Volden.

Annonse

Men hvem er India moren?, jo en sjel som anonymt donert egg til et donorsenter fordi dem har et ønske om å hjelpe barnløse. Dem har like stor tiulknytning til det egget som det sæddonorer har til spermen sin. Dem donerer ikke fordi dem ønsker seg barn, men fordi andre vil ha det og ikke klarer det selv. Den genetiske moren er ikke hun som lånte bort livmoren sin.

Ja det er synd på barna, og jeg har lyst til å rope ut at de skal få komme til Norge. Men det går jo ikke. Da må loven først endres, og det vil jo ta tid. Det er moren som med viten og vilje har satt desse uskyldige barna i den knipen de er i nå. Hunn tenkte kun på seg selv da hun valgte å gjøre dette her, vet ikke hva hun tenkte jeg. At det sikkert ordner seg? Meget naivt og dumt gjort.

Man kan ikke gjøre unntak fra lover og regler bare fordi det passer seg sånn, fordi man synst synd på folk. Hun har jo satt seg selv og barna i denne situasjonen selv.

Jeg vet ikke hva løsningen på dette kan bli, ser faktisk ingen løsning sånn per dags dato. Desverre.

Jeg er imot at Volden skal få ta dem med seg til Norge fordi jeg vil jeg vil beskytte fremtidige mulige barn bot å måtte gå gjennom noe liknende. Det er bedre å statuere et eksempel slik at ikke andre fistes til å forsøke det samme som Volden har gjort.

Jeg er også mot at det skal være tillat å betale/ta betalt for surugati for å beskytte mulige surugatmødre mot å bli presset eller lurt til å gjøre noe som kan bli psykisk ødeleggende for dem.

Jeg er i mot at folk tar snarveier for å oppnå det de ønsker, og deretter forventer at det skal gjøres unntak for deres sak fordi det er så "synd" på dem. Ja, tvillingene er uskyldige i denne saken, men å gjøre unntak fra regelverket vil bare føre til at enda flere prøver å unngå norsk lov, og det undergraver blant annet rettstaten og prinsippet om likebehandling.

Hilsen en byråkrat

Det var ikke ulovlig å gjøre det hun gjorde i India, men fordi dem er surrogatbarn unnfanget av donerte egg og sæd så sier Norsk lovgiving at barnen ikke er hennes. Mens i India er det KUN hun som er moren.Hun har ikke brutt loven, men Norsk lov gjør det umulig og tillate dem å komme hjem. Jeg mener at så lenge man gjør noe i et annet land etter det landets regler og loverk, burde det finnes særtiltak. Det Norge heller skulle gjøre er vel å skape avtaler og samarbeide med Indiske klinikker slik at slike avtaler kan foregå seriøst. Altså man kan fint fortsatt forby surrogati og egg donasjon i Norge, men ikke hindre mennesker å gjennomgå det i andre lender. I USA er jo dette hverdagskost.

Det er vel usikkert om det var den indiske surrogatmoras egne egg, eller om det var en donor fra USA eller lignende.

Om man ser på tvillingenes utseende tror jeg ikke de har begge biologiske foreldre fra India iallfall, de er for lyse til det.

Kari Ann Volden må ha hatt et sykt sterkt ønske om å bli mor, da hun overså alle de vanskelige tingene.

Men sånn er det vel med en del karrierekvinner, at de plutselig får total panikk når de er 39-40 år. I et stort perspektiv er dette likestillingens feil. Kvinner blir fortalt at jobben gir full selvrealisering.

Annonse

Syns du at du er moren til barnet du fødte?

Akkurat lik situasjon her, etter norsk lov er det den indiske surogati som er moren, hun har bært og født ungene. Dermed er Volden ikke noe annet enn en omsorgsperson, for adoptert er barna heller ikke.

Volden er ikke den eneste som har problemer i India:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10009032

(VG Nett) Hjerteknuserne Aron, Siren, Alexander og Mia Indira må bli i India på ubestemt tid. Nå frykter foreldrene til Mia at de mister datteren."

Nei, jeg er for surrogati og KAV er mor til barna.

Er ikke jeg som har bestemt lovene her, er bare så heldig å ha en livmor som fungerer når resten av kroppen ikke gjør det.

Visste du at det er ca 200 surogatmødre i Norge?

De er her, og de blir nok fler. Føder her også, og tru det eller ei, men det går lovlig for seg.

Syns du må nesten bestemme deg: enten er den som føder barnet moren (dvs DU), eller den som har egget. Går ikke begge deler. Men kan tenke meg at du er den som vil ha i pose og sekk. Liksom den som har intensjonen å få barnet som er moren.

Det fungerer bare ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...