Gå til innhold

Hvor mye opp i vekt med tvillinger?

SuperMoM <3

Anbefalte innlegg

Hvor mye er normalt å gå opp i et tvillingsvangerskap?

Ser jo stadig det at man har gjennomsnittsvekt med 1barn,men ikke med 2.

Jeg gikk sist på vekta i uke 19+1 og hadde da gått opp 2,8kilo.

Jeg tør ikke gå på vekta siden jeg faktisk er redd for å gå opp for mye :P

Hvor mye har dere gått opp og hvor langt er dere på vei?

Fortsetter under...

Jeg er straks 25 uker og har lagt på meg 5,5 kg. Jeg har vært bekymret for å ikke legge på meg nok. Har planer om å amme, og ønsker ikke å gå ned for mye i forhold til startvekta (noen kilo er jo selvsagt greit da:)). Har nevnt dette for jordmor og da smiler hun bare og sier at kiloene kommer tidsnok:)

Jeg gikk op 31kilo med første og 27kilo med nr.2 ,så jeg frykter at jeg kommer til å gå opp til 40kilo denne gangen! :o

Skal sies at jeg spiste sunt og trente,men vekta gikk likevel opp mye. Og jeg fikk kun av meg 20 av kiloene jeg gikk opp med mitt første barn.Fikk bort alle 27 sist. Var borte etter 6mnd.

Har fullamma begge barna til de var 6mnd og amma dem totalt til de har vært 11mnd gamle.

Amming hjelper derimot ikke på min forbrenning:)

Håper jeg slipper å gå opp så mye,men klarer ikke la være å tenke på det siden jeg har gått opp så mye med 1barn i magen.

Annonse

Hei!

Du har jo kommet halvveis (og vel så det, siden det er tvillinger), og da synes jeg det er mikroskopisk lite med 2 kg opp. Du kommer nok ikke til å legge på deg 30 kg i siste halvdel denne gangen. Da blir jo magen mye større også, og jeg kan godt forstå at tvillinggravide ikke klarer å spise så mye på slutten... For min del. har jeg gått opp nesten 10 kg allerede, og jeg er bare i uke 17. Det skal sies at jeg ikke akkurat var overvektig i utgangspunktet, så jeg ser ikke stor ut ennå, men likevel 10 kg... og jeg er ikke halvveis engang. Prøv å ikke fokusere så mye på vekta (vet at det er lettere sagt enn gjort). Du får sikkert en helt normal vektoppgang til slutt denne gangen.

Mente ikke noe negativt med å skrive "mikroskopisk lite" altså :-) Synes bare du ikke skal bekymre seg så mye for vekta. Det er jo også veldig mye som er "normalt". Ungene tar det de trenger uansett, og hvis en ikke vil bli for tynn av amminga, er det jo bare å dytte innpå med sjokolade, he he, namm, namm :-)

Hehe :)

I følge bmi er jeg overvektig,men i følge alle andre er jeg ikke det :P Finner bilder inne på siden min.

Jeg er høy og har muskler,men føler meg mer tykk enn gravid nå altså :P

Jeg har fått forferdelig stor mage med de 2 jeg har fra før. Så stor mage at folk har trodd at det har vært trillinger i magen,så jeg lurer på hvordan det skal gå :P

Store barn også,så jeg håper at småttisene ikke er like store :) De er jo ganske så sterke nå iallfall. Låg å kikka på at magen bevegde seg i sted :P Et sted der magen gikk utover et par cm :) Er 20+2 i dag :)

Uansett hvor mye jeg går opp,så skal jeg iallfall ned igjen:)

Jeg gikk tilsammen opp 7kg, men fikk omgangssyken 6 dager før fødselen og gikk ned 1,5kg. Så på slutten var jeg bare i 5,5kg +. Men jeg slet mye med svangerskapskvalme, dårlig apetitt + denne omgangssyken.

Nå veier jeg faktisk 6kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid, noe som er litt vell ekstremt. Fødte førsten i uke 37+5.

Likte det du skrev jolene84 gravid på ny <3! Uansett hvor mye du går opp så skal du ned igjen! Den er jeg med på:)

Dette er ,for min del, siste gang jeg er gravid, så jeg skal prøve å nyte tiden, og ikke tenke på kiloene så mye.Lett å si nå, jeg endrer vel meningetterhvert som jeg vokser:)

Jeg er 35+3 og har gått opp 13 kg. Jordmor er strålende fornøyd ettersom jeg er ganske tynn og liten i utgangspunktet :). Mannen min har kalt meg Flode og Keiko i flere måneder, så magen er i alle fall stor :-)! Bakfra synes det visst nesten ikke at jeg er gravid i følge venninner, men jeg må snart ha en tralle foran for magen står rett ut! Jeg gruer meg ikke for om det blir flere kilo, for jeg gikk opp 15-16 kg med enlingene mine, og alt var borte + mer etter 2-3 måneder. Det er greit å ha noe å tære på nå en skal amme :-).

Annonse

Jeg gikk ned 5 kg de første 12 ukene,og har lagt på meg 0,5 etter det. Er nå i uke 15. Men nå er matlysten fullstendig til stede,og jeg er utrolig fysen på kvelden...så vet at kg kommer snikende denne gangen også! Sist la jeg på meg 20kg,men gikk greit ned 15 av de på kort tid. Stresser ikke sånn veldig med disse kg,men tenker litt på hva jeg spiser alikevel...håper jo at jeg slipper å legge på meg mer enn nødvendig ihvertfall. Er jo i null aktivitet,så kan ikke skryte av noen muskler ;)

Har lest at vanlig er 12-16 kg med 1 og 20-30 kg med to.

Jeg er nå i uke 20+ 4 og har gått opp akkurat 6kg.

Tror ikke du trenger å bekymre deg noe, da du vil gå kjapt ned igjen med full amming av to stk.

Har lest at man forbrenner 1.800 kalorier når man ammer to.

Som sagt så har ikke amming fungert på å miste vekt med meg før.

Dessuten vet ikke jeg om jeg blir å amme denne gangen.

For det første så har jeg hørt det tar opp veldig mye tid,og jeg har 2barn fra før som også trenger en del oppmerksomhet. Minste blir jo 3år den27.juni,og eldste blir 5år den 8.september.

Ooog for det andre så tok jeg brystreduksjon i April i fjor.. Så jeg vet ikke om det blir amming denne gangen.

Så får se om jeg får starta på den Grete Roede greiene for gravide på mandag :P

Akkurat nå i dag orker ikke jeg :P

I uke-for-uke kalenderen for tvillinggravide mener jeg at jeg leste at det er normal vektoppgang med 12-16 kg. for enlinggravide og 18-24 kg. for tvillinggravide, men jeg tror det er veldig ymse.

Jeg hadde svangerskapskvalme de første 18 ukene, og var derfor ekstremt nøye på måltidsrytmen; spiste ofte og lite hver gang. Jeg var veldig fokusert på å spise riktig, og holdt meg unna flerumettet fett (chips, potetgull, smør o.l.) og sukker under graviditeten, jeg gikk også tur nesten hver dag frem til uke 38 (normalt tempo, ikke noe trening, men bare for å få rørt seg litt). Jeg ble satt igang i uke 39, og da hadde jeg gått opp 12 kilo totalt. 10 dager etter fødsel veide jeg 5 kilo mindre enn da jeg ble gravid, og nå har jeg mistet ytterligere 2 kilo. Jeg har ikke ammet jentene i det hele tatt. Jeg tror ikke tvillingmammer har så lett for å legge på seg, småtassene sørger for å få trimmet mor så det holder, - så ikke vær bekymret: fødselsvekten forsvinner når man løper etter to hele dagen.

Får håpe du har rett, "To små trulter"! :-) Tendensen hos meg har vært at jeg legger på meg nesten 1 kg i uka... Enorm apetitt og null bevegelse er nok forklaringen. Har gått opp 9-10 kg, og er i uke 17. Ikke så vanskelig å regne seg frem til at det blir minst 20+ på meg denne gangen... Uff. Håper bare jeg får til ammingen... Kiloene går nok av igjen, men det er likevel ikke moro å gå fra veldig slank til litt lubben rundt lår/rumpe på noen uker. Ja, visst er jeg gravid, og det er ikke magen og puppene jeg ikke liker utviklingen på, men resten av kroppen. 10 kg pluss viser, i alle fall når babyene bare veier 100gr hver... :-)

Nå merker jeg vekta enda bedre her :P

21+1 i dag og vekta viste da en totalt vektoppgang på 4,6kilo:p

Jeg kan ikke gå noe særlig til turer siden jeg har bekkenløsning. Har hatt det i en del uker nå,noe som ikke er så veldig gøy,men absolutt forventa.

Jeg har derimot starta nå å prøve å holde et sunt kosthold,men kjenner det suget etter en iskald "urge" jah!

Fått dilla på det nemlig:p

Hoder meg også mye unna frukt denne gangen. Spiste jo mye av det sist,men jeg visste ikke at man kunne legge på seg sånn av frukta da :P Og heller ikke at barna kunne bli store av det :P

Jeg er jo allerede overvektig i følge bmi. Altså fra før jeg ble gravid,så derfor jeg vil gjøre det jeg kan for ikke å gå opp for mye,men likevel få i meg nok næring sånn at barna får det også :))

Ble nysgjerring, så jeg fant frem målebåndet: Uke 16+6, magemål: 93 cm rundt det tykkeste på magen. Opp 10 kg siden jeg ble gravid... Jeg er 179 cm høy, så jeg har god plass til tvillingene fremdeles. Derfor er ikke magen så enormt stor ennå. Kommer nok til å "sprenge" målebåndet etterhvert :-) Jordmor sa forresten i dag at det er veldig vanlig (ikke nødvendigvis gjennomsnittet) å legge på seg mellom 15 og 20 kg med ett stk barn i magen, og at en måtte legg til MINST 5 kg ekstra når en bar på to. Tror ikke vi skal fokusere så mye på vekt. Selvfølgelig prøve å begrense søtsakene, men likevel kose oss og nyte at vi for en gangs skyld kan tillate oss å bli feite :-)

Dumt spm Frøya79 - dobbel glede :-), men ble den tykkeste delen nedom navlen liksom? Tror jaggu jeg må finne målbandet selv:) hehe

Jeg har gått opp 2 kg, men jeg er en liten dverg (ja ikke bokstavelig da), men jeg har ikke noe høyde å gå på som du heldiggris:)

Er enige med at vi skal kose oss!!! Siste gangen jeg er gravid iallefall!!! (bank i bordet!)

Siste gang her også, gitt! Vi får prøve å nyte det... Synes ikke du spør dumt! Det tykkeste partiet hos meg er ca 3 cm nedenfor navlen. Tror livmoren står til navlen ca., eller rett over. Ja, jeg er heldig som er høy med tanke på graviditeter. Har liksom sluppet å være "gravid fra halsen og ned", som ei på jobb så treffende beskrev hennes eget svangerskap, he he. Men jeg har lange bein i forhold til overkroppen, og regnet ut en gang (med noe matteformelgreier) at lengden på overkroppen min tilsvarte en "normal" kvinne som var 170 cm. Men det er jo større plass hos meg enn de som er 1.60 uansett. 2 kg pluss hos deg er jo veldig bra, da. Ungene tar det de skal ha uansett, og kiloene kommer jo likevel på slutten.

Jeg er også høy,men jeg bærer magen langt nede.

Det går liksom ikke hele veien opp til ribbeina,men pleier å se ut som om at jeg har slukt en basketball. Da står altså magen rett ut,og magen har vært stor med bare 1barn inni :P

Håper virkelig jeg slipper å gå opp så veldig mye.

Er lei av å ha for mye på kroppen :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...